یک فوریت طرح جبران عدم النفع مالکان محله جماران به تصویب رسید

یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده طرح» در شورای شهر به تصویب رسید.

یک فوریت طرح جبران عدم النفع مالکان محله جماران به تصویب رسید

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه خود به بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده طرح» را در دستور کار قرار دادند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اشاره به اینکه در جلسه گذشته شورای شهر تهران همه حاضران این امضا کرده‌اند گفت: بعد از جلسه هم اندیشی هفته گذشته، متنی نوشته شد و همه نظرات شورای شهر در این نامه گنجانده شد و کاملاً منطبق بر تذکر اعضای شورای شهر بود

وی بااشاره به نامه شهردار تهران به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حفظ بافت تاریخی و صیانت از آن گفت: شهرداری بر اساس اسن طرح مکلف به جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده طرح شود.

سالاری ادامه داد: متخلفان پشت مردم قائم شدند و با ارائه طرح رفع محدودیت ارتفاعی، مالکین قدیمی را بی نصیب گذاشته‌اند. در حالی که کمتر از ۳۰ درصد ۱۴۷ پلاک قدیمی شامل این طرح هستند.

هاشمی گفت: اگر فوری تصمیم نگیریم نیم طبقه ملک جماران ساخته می‌شود.

در نهایت این طرح یک فوریتی با ۱۳ موافق به تصویب رسید.

بر اساس این طرح، شهرداری تهران موظف است با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) نسبت به اجرای طرح مصوب مذکور از طریق سازوکار انتقال حق توسعه، تهاتر، واگذاری املاک معوض، تملک با رویکرد حفظ و صیانت پلاک‌های ارزشمند و نیز مشارکت در نوسازی املاک واقع در محدوده طرح به فوریت اقدام کند.

طرح مذکور در بندی دیگر، شهرداری تهران را مکلف می‌کند در اجرای طرح موضعی محله جماران صرفاً با رویکرد حفاظت از بافت قدیمی و سنتی این محله و پاسداشت هویت و میراث معنوی محله مبتنی بر مفاد بند (د) ماده ۱۶۶ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اقدام و از اجرای هرگونه طرح و برنامه‌ای بر خلاف مصوبه مذکور مجلس شورای اسلامی بعنوان سند فرادست ملاک عمل برای این محله خودداری کند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها