نماینده مردم خمینی شهر خبر داد؛

تخصیص اعتبار مورد نیاز برای احیای باغات خمینی شهر

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و احیای باغات شهرستان در سطح ۱۵۰۰ هکتار تخصیص می یابد.

تخصیص اعتبار مورد نیاز برای احیای باغات خمینی شهر

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی، امروز (پنجشنبه- ۲۷ آذرماه) در بازدید مسئولان وزرات جهاد کشاورزی از صنایع دامی و کشاورزی شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل ظرفیت های حوزه کشاورزی و دامداری استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر و مطالبات مکرر دامداران و کشاورزان منطقه موضوع با مسئولان وزارت کشاورزی مطرح شد و طی سفر یک روزه معاونان وزارتخانه به خمینی شهر از عرصه های مختلف کشاورزی و دامداری شهرستان بازدید شد.

وی افزود: در خصوص گلابی شهرستان و حمایت برای احیا و اصلاح باغات مصوبات خوبی داشتیم و در مورد نهاده های دامی نیز که در چند ماهه اخیر متاسفانه با کمبود و اضطراب در بازار مواجه بودیم تصمیاتی اتخاذ شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در مورد گلخانه های شهرستان خمینی شهر، گفت: خمینی شهر رتبه اول کشور را در تولید گل شب بو دارد. همچنین رتبه دوم کشوری را در تولید گل‌های فصلی داراست. پیرامون تسهیلات، برنامه ریزی و سرمایه گذاری جهت توسعه گلخانه ها مقرر شد برخی از فعالان این حوزه جلسات تخصصی را در تهران با معاونان مرتبط داشته باشند.

وی، اظهار کرد: پیگیری بیمه کارگران کارگاه های جدید اعم از گلخانه ها و فعالان بخش کشاورزی، تخصیص تسهیلات کم بهره به منظور توسعه و حفظ سرمایه گذاری، تامین به موقع نهاده های دامی مورد نیاز واحدهای پرورش دام سبک و شفاف سازی و تخصیص سهمیه شهرستان به طور مشخص، توسعه کشت تنباکو به منظور صرفه جویی در مصرف آب و ارزآوری در این راستا، احداث و راه اندازی میدان عرصه نهاده های دامی اعم از علوفه و ...، تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و احیای باغات شهرستان در سطح ۱۵۰۰ هکتار، تخصیص اعتبار لازم در تامین آب باغات از محل اعتبارات آبیاری تحت فشار و کم فشار از جمله مصوبات سفر معاون وزیر بود.

نقدعلی، ادامه داد: ایجاد مرکز مطالعه و راه اندازی پژوهشکده زنبور عسل، ایجاد مرکز مطالعه و تاسیس شهرک دامپروری خمینی شهر، تاسیس مرکز تکثیر و اصلاح نژاد اسب اصیل ایرانی، مطالعه و تاسیس مرکز تخصصی طیور، اختصاص سه حوضچه ذخیره آب برای حفظ باغات، تامین و نگهداری و رسوب زدایی نهرها، مطالعه و تاسیس مرکز کشت و صنعت تنباکو، ایجاد کارگروه تخصصی جهت انجام تحقیقات فنی در مورد بذر و نهال گلابی شاه میوه شهرستان و تخصیص اعتبار مورد نیاز زیرساخت های مجتمع گلخانه قرطمان به منظور بهره برداری و ایجاد اشتغال و تولید از دیگر مصوبات سفر امروز معاون وزیر بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: ظرفیت های دامداری و کشاورزی شهرستان خمینی شهر بسیار بالاست و بازدید مسئولان کشوری از نزدیک باعث می شود که تصمیمات بهتری در این زمینه اتخاذ شود.

منبع: ایسنا

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها