برداشت گوجه فرنگی از گلخانه های میناب آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت گوجه فرنگی گلخانه‌ای در شهرستان میناب خبر داد.

برداشت گوجه فرنگی از گلخانه های میناب آغاز شد

عباس مویدی بیان داشت: در سال زراعی بیش از پنج هکتار از گلخانه‌های میناب به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت. پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته سطح گلخانه‌های شهرستان میناب ۷.۵ هکتار بوده است که این میزان در سال جاری زراعی به ۴۲ هکتار افزایش پیدا کرده است.

مویدی با اشاره به مزایای کشت گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و امکان بازاریابی مناسب را از مهمترین مزایای کشت گلخانه‌ای است که پیش بینی می‌شود که از سطح ۴۲ هکتار گلخانه‌های میناب بیش از ۵ هزار تن محصول برداشت شود.

وی، تصریح کرد: محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و فلفل دلمه‌ای رنگی با هدف صادرات در سطح گلخانه‌های میناب کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل برداشت این محصول از اوایل دی ماه آغاز می‌شود و تا خرداد ادامه دارد، افزود: محصولات برادشتی علاوه بر ارسال بازار داخلی استان هرمزگان به دیگر استان‌ها از قبیل اصفهان، شیراز، مشهد و تهران نیز ارسال می‌شود.

مویدی اشاره‌ای کرد به بخش اشتغال در گلخانه‌های میناب و تصریح کرد: بالغ بر ۳۲۰ نفر بصورت دائمی در گلخانه‌های شهرستان میناب مشغول بکار هستند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها