ویژه برنامه‌های شب یلدا در استان کردستان اعلام شد

شبکه اصالت و فرهنگ امسال با پخش ۲ ویژه برنامه «شه و چله» در صدا و سیما میهمان بلندترین شب سال کردستانی‌ها خواهد بود.

ویژه برنامه‌های شب یلدا در استان کردستان اعلام شد

روابط عمومی صداوسیمای مرکز کردستان اعلام کرد: شبکه اصالت و فرهنگ امسال با پخش دو ویژه برنامه «شه و چله» در صدا و سیما میهمان بلندترین شب سال کردستانی‌ها خواهد بود.

صدای مرکز کردستان با «ویژه برنامه شه‌ و چله» به مدت 90 دقیقه شب یلدا را به صورت زنده روی آنتن می‌فرستد، ویژه برنامه شه و چله رادیو با حضور هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه فرهنگ در رابطه با آداب و رسوم و فرهنگ و خرده فرهنگ‌های استان اطلاعات دوباره‌ای را به مردم می‌دهد.

دعوت از شخصیت‌های مردمی و معتمدین اجتماعی، هنرمندان و خوانندگان، اجرای برنامه موسیقی زنده، پخش ترانه‌های شاد از جمله محورهای این برنامه است. ارتباط با مراکز استان‌ها، پیام‌های مردمی، تبریک تلفنی شه و چله، مسابقه، موسیقی محلی و بسته آداب و رسوم محلی شب یلدا در کنار ارتباط با شبکه سراسری رادیو از بخش‌های متنوع این برنامه به شمار می‌آیند. ویژه برنامه شه و چله به تهیه‌کنندگی علی محمدی از ساعت 20 و 30 الی 22 تهیه و پخش می‌شود.

«شه و چله» عنوان ویژه برنامه سیمای شبکه کردستان است که در شب یلدا میهمان لحظات هم استانی‌های عزیز خواهد بود. کیانوش مشیر وزیری و فرید آریانژاد تهیه‌کنندگان "شه و چله" سعی کرده با تهیه و تولید بخش‌های جذاب، این شب را برای هم استانی‌ها خاطره‌انگیز کنند.

گزارش مردمی چگونگی برگزاری شه و چله در ایام کرونا، خاطره بازی با شب‌های یلدای سال‌های دور شبکه استانی با اجرای مرحوم فرشا و ..، گزارش از خانه سالمندان شهر سنندج، گزارشی از اجرای پر مخاطب‌ترین برنامه نمایشی طنز رادیو به نام نقل کُردی در استودیو، اجرای موسیقی دهل و سرنا به صورت زنده در برنامه، دعوت از نخبگان، اساتید برتر دانشگاه، هنرمندان، مجریان برتر و چهره‌های سرشناس طنز، بررسی آیین‌های ویژه شب یلدا در کردستان از جمله آیتم‌های برنامه شه و چله است. همچنین به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت‌وگو با کادر بهداشت و درمان استان، سرود، نمایش طنز و ارتباط با مراکز شهرستان‌ها از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

برنامه شه‌ و چله سیمای مرکز کردستان از ساعت 22 الی 24 پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها