تجمع اعتراضی دستفروشان مقابل شورای شهر سنندج/ تصاویر

دستفروشان سنندجی در اعتراض به تصمیمات اخیر مسئولان مبنی بر

تجمع اعتراضی دستفروشان مقابل شورای شهر سنندج/ تصاویر

دستفروشان سنندجی پیش‌از ظهر امروز در اعتراض به تصمیمات مسئولان استانی و شهری درباره جلوگیری از فعالیت آنان در پیاده‌راه فردوسی جلوی شورای شهر تجمع کردند و به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

دستفروشان حاضر در این تجمع از تصمیمات مسئولان شهری مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت آنان در پیاده راه فردوسی سنندج انتقاد داشتند و می‌گفتند که انتظار داریم مسئولان وضعیت معیشتی زندگی ما را در این شرایط بد اقتصادی در نظر بگیرند.

برخی از دستفروشان اعلام می‌کردند که مدارک لیسانس و حتی فوق‌لیسانس دارند و از بیکاری و ناچاری به این کار روی آورده‌اند. آنان می‌گفتند با شیوع ویروس کرونا بازارمان کساد شده و بد نیست که مسئولان نگاهی به وضعیت زندگی و نیازهای خانواده‌های ما هم داشته باشند.

این تجمع در حالی‌ست که اخیراً پس از گذشت سال‌ها بار دیگر موضوع "ساماندهی دستفروشان سطح شهر" در آستانه اتمام و افتتاح پروژه پیاده‌راه 100 میلیاردی فردوسی سنندج در روزهای آینده، از سوی استاندار کردستان مطرح و شهردار سنندج هم درباره شیوه اجرای طرح می‌گوید: دستفروشان خیابان فردوسی در خیابان‌های پیرامون این پیاده‌راه نظیر خیابان ناصر خسرو، جنب زورخانه پهلوان نادر و حدفاصل مسیر سه راه نمکی به سمت پارکینگ عبدالعلی سنندجی به صورت موقت و چرخشی ساماندهی می‌شوند.

خبرنگاران این رسانه در چندسال اخیر در گزارشات مختلفی «بی‌طرفانه» از سویی به ضرورت ساماندهی دستفروشان سطح شهر پرداخته و از سوی دیگر درددل این قشر از جامعه را نیز منعکس کرده و این‌بار نیز ‌هدف این رسانه دفاع از بی‌نظمی موجود در معابر عمومی سنندج و یا احیاناً قانون‌شکنی نیست اما باید وضعیت معیشتی آنان را نیز در نظر گرفت و اگر قرار است ساماندهی اجرایی شود، اصولی و با مطالعات کافی و همه‌جانبه برای موفقیت اجرای طرح باشد.

تجمع اعتراضی دستفروشان مقابل شورای شهر سنندج/ تصاویر تجمع اعتراضی دستفروشان مقابل شورای شهر سنندج/ تصاویر تجمع اعتراضی دستفروشان مقابل شورای شهر سنندج/ تصاویر

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها