تزریق بوتاکس نقص ۱۹ ساله صورت یک زن را اصلاح کرد/ تصویر

زن انگلیسی که دو دهه از فلج بودن نیمی از صورتش رنج می‌برد با تزریق بوتاکس توانست چهره خود را اصلاح کند.

تزریق بوتاکس نقص ۱۹ ساله صورت یک زن را اصلاح کرد/ تصویر
یک زن انگلیسی که نزدیک به دو دهه عضلات صورتش فلج شده بود و نمی‌توانست به درستی صحبت کند، با تزریق بوتاکس اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

سوزان بالدوک (۵۶ ساله)، اهل ویلتشایر انگلیس در سال ۲۰۰۰ دچار فلج «بل» شد و این یک ضعف موقتی یا نقص حرکتی است که یک طرف صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این وضع منجر به تغییر شکل صورت می‌شود و چشم، گونه و دهان از یک طرف به سمت پایین فلج می‌شود.

این زن پس از ابتلا به مشکل بسیار خجالتی می‌شود و هرگاه صحبت می‌کند دهان خود را می‌پوشاند و برای حفظ ارتباط چشمی با دیگران تلاش می‌کرد، اما اخیراً پس از تزریق بوتاکس در اطراف گونه ها، چشم‌ها و دهان و بهبود یافت وضع صورتش اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

او که اکنون مادربزرگ است، می‌گوید: من ۱۹ سال است که با فلج بل زندگی می‌کنم و یک طرف صورت من کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته و باعث تقارن نداشتن شدید صورتم شده است. ۷ عمل جراحی روی صورتم انجام داده ام تا بتوانم اعضای صورتم را دوباره تکان بدهم، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبود.

این زن افزود: بعد از اینکه بیمار شدم به مدت ۹ ماه کار را متوقف کردم، زیرا لازم بود دوباره صحبت کردن را یاد بگیرم. قبل از بیمار شدن در شرکتی کار می‌کردم که پلاکار‌هایی را برای زندانیان آزاد شده از زندان نصب می‌کرد.
بخشی از کار من نظارت بر این کار بود و، چون در معرض دید قرار می‌گرفتم فشار زیادی را در محل کار در آن زمان باید تحمل می‌کردم و یک روز پس از مشاجره با یکی کارکنان فعالیت خود را ترک کردم به دنبال درمان رفتم.

او با استفاده از تزریق سم بوتولینوم در قسمت فوقانی، میانی و تحتانی صورت با تمرکز بر روی ناحیه چشم و گونه تحت درمان شل کردن عضلات قرار گرفت و با نتیجه‌ای که پس از حدود دو هفته درمان به دست آمد، هیجان زده شد.

این زن انگلیسی پس از ۱۹ سال وقتی برای اولین بار بعد تزریق بوتاکس به آینه نگاه کرد با خوشحالی گریه کرده است، زیرا نتایجی که دکتر توانسته به آن دست یابد فراتر از آن چیزی بود که می‌توانسته تصور کند.
تزریق بوتاکس نقص ۱۹ ساله صورت یک زن را اصلاح کرد + عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها