عملیات فریبی که با تکذیب دفتر آیت الله سیستانی خنثی شد

از ابتدای هفته جاری که «روح‌الله زم» به دار مجازات آویخته شد، جریان ضدانقلاب و برخی دولت‌های خارجی حامی او سعی کردند با سناریویی جدید آخرین بهره‌برداری‌ها را از پروژه شکست خورده خود انجام دهند.

عملیات فریبی که با تکذیب دفتر آیت الله سیستانی خنثی شد

این سناریو با دروغ بزرگی از سوی همان کسانی که از اعدام زم خوشحال بودند کلید خورد و طی آن گفته شد که ایران با سوء استفاده از نام آیت الله سیستانی، او را به عراق کشانده و سپس او را دستگیر کرده‌اند.

در پس این دروغ بزرگ چند نکته مستتر بود:

اول اینکه؛ القاء می‌کرد چون جریان «آمدنیوز» جریانی اعتقادی بوده و به مرجعیت عالی عراق اعتقاد و اعتماد داشته، روح‌الله زم درخواست ایشان را برای سفر به عراق پذیرفته است.

دوم اینکه؛ جمهوری اسلامی ایران را متهم به رفتار غیراخلاقی و سوء استفاده از نام آیت الله سیستانی می‌کرد.

سوم اینکه؛ از این رهگذر سرپوشی بر شکست سنگین چند سرویس جاسوسی حامی زم در برابر اقتدار اطلاعاتی نیروهای ایرانی می‌گذاشت.

چهارم اینکه؛ موارد لازم برای تکمیل پرونده حقوق بشری علیه کشورمان را با استناد به این سناریو مهیا می‌کرد تا بتوانند زم را در قامت یک روزنامه‌نگار صرف مطرح و اعدام او را اقدامی ضد بشری تفسیر کنند.

با این وجود؛ امروز بیت مرجعیت عراق با انتشار بیانیه‌ای از دفتر ایشان که در وب‌سایت خبری «شفقنا» نزدیک به آن بیت محترم منتشر شد، ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و ادعاهای مطرح شده از سوی حامیان زم، این عملیات فریب آنها را خنثی کرد.

در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است:

«بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق و نقشی در دستگیری ایشان نداشته است و پس از انتشار ادعای سوء استفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن ایشان به عراق، در تماس با مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، از آنان خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند، و بر این درخواست مکررا تاکید شد، و در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی و رئیس دفترشان در قم - طبق دستور ایشان - با اقای رئیسی ریاست قوه قضائیه ملاقات و موضوع را پیگیری نمودند.

در نهایت مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند.»

منبع: نورنیور

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ستم‌دیده
    0

    ما‌دیگه‌ببو‌گلابی‌چهل‌سال‌پیش‌نیستیم

    نظرات شما -
    • همونم
      0

      هستی خبر نداری فعلا گلابی برجام بخور

    • هه‌هه
      0

      مراجع‌چهل‌سال‌فرصت‌طلایی‌را‌بر‌باد‌دادند‌هیچ‌وقت مردم‌دیگر‌این‌فرصت‌را‌به‌اینها‌نمی‌دهند

    • ستم‌دیده
      0

      دستمون‌خالیه‌همونم‌گرامی‌وگرنه‌حالیتون‌میکردیم که‌نیستم‌اونهم‌تا‌کی‌خالی‌میمونه

  • .
    0

    شما گفتید مردم هم باور کردند.پس چطور به عراق حیاط خلوت امد.خودش بارها گفته از سایت و لوگوی این مرجع محترم با وی تماس گرفته و دعوتش کرده اند.پس الکی سر خود راه افتاد امد تو میدان مین.چه ادم عاقلی این تکذیب ها را باور نمی کند.شاید دفتر ابن مرجع حقیقت را بگوید ولی برا به دام انداختن وی از سایت وی سو استفاده شده و...

  • محمود
    0

    سربازان گمنام امام زمان تونستن از طریق ایت سیستانی بکشوننش عراق بعد هم دستگیرش کردن اوردن ایران

  • اخوند نخودکی
    0

    خب منم باشم وقتی این همه هجمه پشتم باشه میگم من نبودم. تا حالا کدوم خسارت را شما به گردن گرفتید که این دومی باشد

  • احمد
    0

    یک سال است که همه جا پر شده از اینکه بیت آقای سیستانی در دستگیری زم دست داشته است حالا که زم را بر دار کردند یادشان آمده که نقش خودشان را در دستگیری زم تکذیب کنند. .

  • اقتصاددان
    0

    ده‌برابر‌بیل‌گیتس‌ثروت‌دارند‌چه‌کاسبی‌خوبی‌فقط‌حرف بزن‌دلار‌پارو‌بکن

    نظرات شما -
    • ستم‌دیده
      0

      تو‌خواب‌و‌رویای‌شیرین‌هم‌نمی‌دیدند‌دو‌کشور‌را‌هاپولی کنند

  • ستم‌دیده
    0

    از‌اینها‌عبور‌کردیم

  • شریفی
    0

    خوشحالی مخالفان نظام و ضد انقلاب داخلی و خارجی از اعدام وطن فروشی زم برای خوراک تبلیغاتی بر علیه ملت ایران به جای نمی رسد

  • کاربر ناشناس
    0

    اینائی که بافتین داستان بود خوب دیگه چی ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغ که حناق نیست

  • کدخدا آریایی اصیل
    0

    یا .......... آلبانی بعد زم نوبت رئیس هار شما آلبانی نشین ها مریم رجوی زن ترکی فیصل عربستانی هست شما ها که مزدور عرب ها شدید بعدش هم شما ۵۰۰۰ نفر پیر پاتال عین سگ سقط میشین

  • علی
    0

    بدبختانه اولویت داشتن امنیت ملی و منافع ملی بدون توجه به جناح خاص در ایران هنوز تعریف نشدە. انقلابیون از همان روز اول برای ربودن سهم بیشتر به جان هم افتادن و هنوز هم این چرخ می‌چرخد و سود این انشقاق و افتراق تنها نصیب رقبا و دشمنان ایران می‌شود. تنها ملت است که تاوان می‌پردازد. این سد هم چقدر می‌تواند تحمل کند.

  • حسین
    0

    شخصیت و ساحت این عالم و مرجع جلیل القدر و جهانی تشیع بالاتر از این هیاهوهای بچه گانه و زاییده ذهن های سیاه می باشد. خداوند به ایشان عمر با برکت عطا نماید.

  • کاربر ناشناس
    0

    آنچه مسلم است هر عاقل با شعوری میداند دفتر آقای سیستانی شانش اجل ازاینحرفهاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها