ترامپ دستور استفاده از انرژی هسته‌ای در فضا را امضا کرد

سند منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی کاخ سفید نشان داد، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا دستور استفاده از انرژی هسته‌ای برای ارتقای رهبری آمریکا در فضا را امضا کرد.

ترامپ دستور استفاده از انرژی هسته‌ای در فضا را امضا کرد

این سند تحت عنوان "دستورالعمل ششم سیاست فضایی" به توسعه و استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای فضایی در ماموریت‌های عمق فضا و اکتشافات ماه اشاره دارد.

در این سند آمده است: توانایی استفاده ایمن و دائمی از سیستم‌های انرژی هسته‌ای در فضا برای حفظ و پیشبرد سلطه و رهبری استراتژیک آمریکا در فضا بسیار مهم و حیاتی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا دستور ایجاد توانایی‌ها برای توسعه سوخت اورانیوم که می‌تواند در سطح ماه و دیگر اهداف فضایی استفاده شود را صادر کرد.

در ادامه این سند آمده است: آمریکا از اصول ایمنی در توسعه و استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای طبق قوانین فدرال و تعهدات بین‌المللی مربوطه پیروی خواهد کرد.

جیم برایدنستاین، رئیس ناسا با اشاره به این دستور اجرایی ترامپ گفت: این دستور اجرایی به ناسا در تلاش‌هایش برای ساخت سیستم‌های هسته‌ای مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد از جمله تکنولوژی‌هایی که می‌توانند سوخت جهان‌های دیگر و سوخت ماموریت‌های با سرنشین آتی به مریخ را تامین کنند، انگیزه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که ناسا در حال حاضر با وزارت انرژی آمریکا برای ساخت تکنولوژی برای تولید سوخت هسته‌ای در سطح ماه همکاری می‌کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متین
    0

    به ما میگن هسته ای نداشته باشین . خودشون برای فضا هم میخوان استفاده کنن. پررویی هم حدی داره هسته ای زدن به ژاپن بعد نگرانن ما هسته ای داشته باشیم . حداقل به حرف خودتون پایبند باشین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها