مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل:

توزیع بیش از ۷۸ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین رانندگان

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای از توزیع بیش از ۷۸ هزار و ۷۰۰ حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای دربین رانندگان استان اردبیل خبرداد.

توزیع بیش از ۷۸ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین رانندگان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیـل ۲۷ آذر بمناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری در نشست خبری خود از صدور بیش از ۲۳ هزارو ۵۰۰ برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در ۴ مرکز معاینه فنی استان در سال جاری خبر داد.

به گفته وی در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲و ۱۴ به تخلفات شرکت‌ها وناوگان عمومی حمل و نقل کالا ومسافر رسیدگی و ۱۴۵ رای صادر شده است.

وثوقی همچنین اضافه کرد: عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس ها در میادین، واگذاری وسیله نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون می باشد.

وی در ادامه به جابجایی ۸۰۰ هزار نفر مسافر در سال جاری خبرداد و گفت: این میزان جابجایی نسبت به سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده ایم.

به گفته مدیر کل راهداری اردبیل جابجایی مسافر در یک ماه گذشته برای ۱۰۴ هزار نفر مسافر در پایانه‌های مسافری استان استعلام ابتلا به کرونا انجام شده است که از این تعداد، تست کرونای ۳۸ نفر مثبت بوده و از ارائه خدمات حمل و نقلی به آنان خودداری شد.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مجموع تردد در مبادی ورودی و خروجی استان در ۸ماه گذشته کاهش ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

وی یادآور شد: با تلاش رانندگان سخت کوش و فعالان بخش حمل ونقل ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شده و در ۸ ماه گذشته ۲۰۷ هزارو ۵۸۰ برگ بارنامه صادر شده است.

وثوقی به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با ۷ هزارو ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۱ هزارو ۴۰۰ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: صدور مجوزهای لازم به شرکت های حمل ونقل خوداتکایی جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم انجام می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیـل در ادامه با اشاره به اجرای طرح ابرار در استان اظهار کرد: در قالب طرح ملی ۱ و ۲ ابرار ۲۴۰ کیلومتر پروژه برای استان اردبیل در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه باتلاش راهداران ۵۰ درصد این پروژه ها اجرا شده است.

به گفته وی ۵۸ درصد راههای روستایی استان اردبیل دارای آسفالت است، این استان ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیـل اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـل ارتقای ایمنی محورها، حفاظت و صیانت از این راه بعنوان سرمایه ارزشمند ملی دانست.

وی ادامه داد: عملیات راهداری زمستانی ۱۵ کیلومتر از محور سرچم به راهداری اردبیل تحویل داده شده است و راهداران با تمام توان آماده انجام عملیات زمستانی هستند.
وثوقی به جابجایی ۳میلیون کالا در سال جاری اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط کرونایی در سال با افزایش ۱۰ درصد جابجایی کالا در استان همراه بودیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها