۱۹۴ تست مثبت مبتلا به کرونا در شوشتر کشف و ثبت شد

معاون بهداشت شهر شوشتر گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون تعداد 194 بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

۱۹۴ تست مثبت مبتلا به کرونا در شوشتر کشف و ثبت شد

نایب فدایی در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید - ۱۹ منطقه شمال خوزستان و همچنین در خصوص عملکرد طرح «شهید سلیمانی» در شهر شوشتر، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۱۹۴ تست مثبت مبتلا به ، ۶ فوتی و ۹ درمان سرپایی داشتیم. از اطرافیان بیماران دو نفر مبتلا کشف و ۹۷ نفر در معرض خطر شناسایی شد که تنها یک مورد از این تعداد به بیمارستان ارجاع شده است.

وی افزود: همچنین ۲۸ پزشک، ۱۰۹ بهورز، ۸۹ مراقبت سلامت، ۲۱ کارشناس بهداشت محیط، ۴۴ نفر بسیج، ۳۲ نفر از هلال احمر در تیم‌ها و کمیته‌های طرح شهید سلیمانی در شهر شوشتر فعال هستند.

فدایی با اشاره به اینکه آموزش ۱۰۰ درصدی به خانه‌های بهداشت و سلامت در شهر و روستاها داده شد، بیان کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت روستاها یک تیم متشکل از پزشک و ماما در این مراکز آموزش داده شد که اگر توانایی مراجعه به مراکز را نداشته باشند، تیم‌های ما به این خانواده‌ها مراجعه و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: برای بیمارانی که توان قرنطینه شدن در خانه‌ها خود ندارند، نقاهتگاهی در دانشکده هنر شوشتر تشکیل شد و بیماران به این مرکز منتقل می‌شوند.

معاون دانشکده علوم پزشکی شهر شوشتر در پایان گفت: در سطح این شهر چالش‌ها و مسائلی در طرح شهید سلیمانی وجود دارد که با کمک و همراهی مسئولان سیاسی محلی شهر شوشتر تا حدودی این مشکلات را حل کردیم اما هنوز مشکلاتی و چالش‌های را در این طرح داریم‌.

در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید - ۱۹ موسوم به «طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» ابعاد مختلف اجرای طرح در شهرهای شمال خوزستان بررسی شد و چالش‌ها و مشکلات پیش رو مورد نقد و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این نشست گزارشی کامل از اقدامات انجام شده در شهرهای مختلف توسط رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهر، معاونان بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر و دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مسئولان شبکه‌های بهداشت شهرهای گتوند، مسجدسلیمان و لالی ارائه شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها