جزئیات برگزاری حضوری امتحانات در مدارس استان قم اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم آخرین وضعیت اجرای حضوری امتحانات در مدارس استان را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری حضوری امتحانات در مدارس استان قم اعلام شد

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به آخرین اقدامات در حوزه مدارس استان اظهار داشت: در سال جاری وضعیت آموزشی در یک هزار و 400 واحد کد آموزشی برای 270 هزار دانش‌آموز به‌طور کامل بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا سلامتی دانش‌آموزان از هر موضوع دیگری مهم‌تر است که در این رابطه براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، مدارس تعطیل است، افزود: در جهت ارزیابی وضعیت جلسات کارگروه‌های آموزش و پرورش در استان به‌صورت هفتگی تشکیل می‌شود تا بتوان ضمن رعایت سلامت دانش‌آموزان، آموزش نیز به بهترین شکل تداوم یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: کیفیت آموزش یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم در بستر مجازی است و وضعیت تحصیلی در برنامه شاد و شبکه‌های اجتماعی رصد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه درصورتی‌که ستاد استانی موافق برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری در مدارس نباشد، امتحانات دوره دوم متوسطه نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر برگزاری حضوری امتحانات در دست بررسی است.

شیخ‌الاسلام برگزاری حضوری امتحانات را موردتوجه قرار داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسات مختلف جمع‌بندی بسیاری از کارشناسان تعلیم و تربیت استان، برگزاری حضوری امتحان سه یا چهار درس اساسی دوره دوم متوسطه است.

وی عنوان کرد: این پیشنهاد به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه‌شده است و منتظر مصوبات در این حوزه هستیم اما در همین شرایط نیز معلمان و مدیران از همه ظرفیت‌ها و توان برای پیگیری وضعیت آموزشی دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: ما در شرایط سختی به سر می‌بریم و باید این مقطع به‌خوبی مدیریت شود، به‌ویژه نگران وضعیت تحصیلی در مقاطع اول و دوم ابتدایی و پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه هستیم.

وی با اشاره به دغدغه حضور دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: با توجه به برگزاری امتحانات در ششم دی‌ماه ویژه دوره پایانی‌ترم اول در دوره متوسطه اول و دوم، معلمان درخواست حضور فیزیکی دانش‌آموزان در فضای آموزشی دارند اما باید شرایط مناسب باشد.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: اگر مجوز لازم از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود، سه تا چهار درس اساسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مجموع 12 درس دوره متوسطه دوم به‌صورت حضوری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی هیچ مدرسه‌ای بدون مجوز بازگشایی نشد و با مدیرانی که بدون مجوز دانش‌آموزان را به مدرسه فراخوانده باشند برخورد می‌شود.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: در مقطع پایه ابتدایی به‌خصوص اول و دوم، سنجش کیفی دارای اهمیت زیادی است و به مدارس اختیار داده شد دانش‌آموزان یک تا دو روز به‌صورت حضوری در مدارس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مورد موفقیت‌های آموزشی نیز توضیح داد: جایگاه قم در کنکور سراسری از رتبه 11 در سال 92 به رتبه چهارم در سال 98 ارتقا یافته و در طول چهار سال متوالی رتبه اول رشته زبان انگلیسی را در کنکور سراسری کشور کسب کرده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها