برپایی رویداد معرفی خوراکی های سنتی- بومی کیش

کارگاه معرفی آداب و رسوم غذایی بومیان کیش با هدف آشنایی با پیشینه خوراکی های بومی این منطقه جمعه ۲۸ آذر در کیش برگزار می شود.

برپایی رویداد معرفی خوراکی های سنتی- بومی کیش

این کارگاه به همت انجمن طرح سرزمین و همکاری خانه زنان بومی کیش با هدف معرفی آداب و رسوم غذایی بومیان کیش و پیشینه خوراکی های بومی منطقه جمعه ۲۸ آذر ساعت ۲۰ در محل دفتر انجمن جنب موزه خانه بومیان برگزارمی شود.

با توجه به اینکه غذا یکی از حامل های اصلی فرهنگ هر جامعه برای معرفی اقوام مختلف بشمارمی رود، رویداد معرفی خوراک های سنتی- بومی کیش فرصتی را برای آشنایی با طعم و مزه های خوراکی های قدیمی بومیان جزیره فراهم می کند تا افراد با طعم های اصیلی که درگذر زمان ازیاد رفته ویا کم رنگ شده است آشنا شوند.

انتقال مفاهیم فرهنگی بومیان کیش یکی ازعمده ترین اهداف برگزاری این کارگاه است که درآن علاوه برمعرفی خوراکی های سنتی- بومی کیش ، افراد با طرز تهیه انواع غذاهای سنتی و آداب و رسوم مردم بومی جزیره آشنامی شوند.

بر اساس این گزارش تبدیل خوراکی های بومی منطقه به یکی ازجذابیت های گردشگری کیش فرصتی را ایجاد می کند تا بومیان با ارائه خوراک دسر، چاشنی و نوشیدنی های سنتی جزیره ، در جهت تقویت گردشگری فرهنگی فعالیت کرده و از سودآوری اقتصادی این فعالیت ها که درسراسر جهان سالانه منبع درآمد و ثروت سازی برای بسیاری از کشورها است بهره مند شوند.

گفتنی است با توجه به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب ازتجمع درمحیط های محصوربرای پیشگیری ازشیوع کرونا ، حضور افراد در این کارگاه محدود بوده و علاقمندان می توانند به صورت زنده برنامه را از صفحه اینستگرام kish.ir دنبال کنند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها