رییس صمت: نظارت بر نانوایی‌های سقز تشدید می‌شود

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: با تدوین برنامه‌های جدید، نظارت بر نانوایی‌های فعال در این شهرستان تشدید و نظام‌مند می‌شود تا نان به شکل مطلوب در دسترس مردم قرار گیرد.

رییس صمت: نظارت بر نانوایی‌های سقز تشدید می‌شود

بهنام میرزایی روز پنجشنبه در اظهار داشت: برنامه جدید مشتمل بر نظارت بر نانوایی‌ها با توزیع دفترچه بازرسی، نگهداری کیسه‌های آرد در نانوایی برای نظارت بیشتر و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و الزام خبازان به استفاده از دستگاه کارتخوان است.

وی به جلسه کارگروه آرد و نان سقز و تصمیمات اتخاذ شده اشاره کرد و افزود: در این جلسه بر تسریع در رسیدگی به تخلفات عرضه خارج از شبکه آرد توسط برخی واحدهای خبازی، تعیین تکلیف هزینه حمل آرد از کارخانه تا واحد صنفی تاکید شد.

میرزایی با اشاره به اینکه وضعیت و مشکلات برخی واحدهای خبازی نیز بررسی می‌شود، اضافه کرد: با متخلفان این عرصه که بخواهند نان مورد نیاز مردم را خارج از شبکه توزیع یا کم فروشی و گران فروشی کنند، برخورد قاطع خوهد شد.

وی با اشاره به ادامه نظارت بر بازار با حضور بازرسان از تقدیر تعدادی اصناف و تهیه پرونده برای برخی واحدهای متخلف خبر داد و یادآور شد: تعدادی واحدهای صنفی که حقوق مصرف کننده (فروش با نرخ مصوب و درج قیمت) و قوانین نظام صنفی را رعایت کردند، با اهدای لوح، تقدیر شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز تاکید کرد: برای برخی واحدهای صنفی هم که مقررات را رعایت نکرده و گران فروشی می‌کردند پرونده تخلف تشکیل و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی (تعزیرات حکومتی) شهرستان ارسال شده است.

در شهرستان سقز تعداد ۲۷۲ واحد لواشی شامل ۱۸۵ شهری و ۸۷ روستایی، ۲۰ واحد سنگک پزی، ۴۲ واحد بربری، ۲۱ واحد نان‌های سنتی مثل کلانه و کولیره، یک واحد نان روغنی و در مجموع ۳۵۶ واحد خبازی وجود دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها