انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۴ بیمارستان در خوزستان

تفاهم‌نامه طراحی و ساخت پروژه‌های اداری، آموزشی و درمانی بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۴ بیمارستان در خوزستان

تفاهم‌نامه طراحی و ساخت پروژه‌های اداری، آموزشی و درمانی بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منعقد شد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به منظور طراحی و ساخت پروژه‌های اداری، آموزشی و درمانی که امروز (۲۵ آذرماه) با حضور سردار سعید محمد در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان با معضل کمبود فراوان تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم؛ تعداد تخت‌های بیمارستانی به ازای هر یک هزار خوزستانی، یک تخت است در حالی که در شهرهای برخوردار به ازای هر یک هزار نفر تا سه تخت بستری وجود دارد.

وی افزود: به ویژه در بیمارستان پذیرش‌کننده بیماران مبتلا به سرطان در خصوص تخت بیمارستانی معضل اساسی داریم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: بیمارستان گلستان که بزرگترین بیمارستان خوزستان است، ۷۰ سال قدمت دارد. بیمارستان رازی اهواز نیز که بیمارستان معین کرونا است، قدمت ۷۰ ساله دارد و به صورت مستمر بخش‌های مختلف آن از جمله سیستم سرمایش، فاضلاب و آب را تعمیر می‌کنیم اما نگهداشت این بیمارستان بسیار پرهزینه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدواریم با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، مشکلات بیمارستانی در اهواز را رفع کنیم.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با قرارگاه خاتم افزود: در قالب این تفاهم‌نامه، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به عنوان جایگزین بیمارستان گلستان و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی به عنوان جایگزین بیمارستان رازی در نظر گرفته شده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: احداث بیمارستان جامع سرطان در بیمارستان شفا با ۲۰۰ تخت بستری نیز در این تفاهم‌نامه آورده شده که ردیف بودجه ندارد و باید با کمک سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بلوک B و C بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ولیعصر بهبهان نیز در بهمن‌ماه افتتاح می‌شود اما بلوک A با حدود ۱۲۰ تختخواب در مرحله پیشرفت ۵۰ درصدی است که بودجه آن موجود است؛ تکمیل بیمارستان ولیعصر در این تفاهم‌نامه آمده است.

وی افزود: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ماهشهر نیز ردیف بودجه دارد اما همچنان در مرحله شمع‌کوبی است؛ مطالبه مردم فعال شدن پروژه این بیمارستان است. بیمارستان شوش نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اکنون پیشرفت کار اصلا خوب نیست؛ این بیمارستان جزو این تفاهم‌نامه نیست و باید کارفرما و پیمانکار آن را تغییر دهیم.

ابول‌نژادیان گفت: ساختمان معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با قدمت حدود ۵۰ ساله و فرسوده در خارج از پردیس دانشگاه واقع شده‌اند. نقشه و منابع مالی احداث یک ساختمان برای این معاونت‌ها نیز تهیه شده است.

تفاهم‌نامه طراحی و ساخت پروژه‌های اداری، آموزشی و درمانی امروز بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در نشستی با حضور استاندار خوزستان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای طراحی و ساخت چهار بیمارستان شامل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان گلستان، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان رازی، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شفا و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان حاجیه معرفی ماهشهر و همچنین احداث ساختمان ستاد سلامت دانشگاه، تکمیل دانشکده داروسازی پردیس دانشگاه و تکمیل بلوک A بیمارستان حضرت ولیعصر شهرستان بهبهان منعقد شد.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها