سردار آزمون با استاندار گلستان دیدار کرد

استاندار گلستان با سردار آزمون مهاجم گلستانی تیم ملی فوتبال کشور دیدار و گفت و گو کرد.

سردار آزمون با استاندار گلستان دیدار کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، اداره کل ورزش و جوانان گلستان اعلام کرد که ملی پوش گلستانی فوتبال ایران در این دیدار گفت: اگر در گذشته ورزش گلستان به رشته ای خاص با چند ورزشکار ستاره محور محدود می شد، در این سال ها ورزشکاران رشته های متعدد با انگیزه های فراوان کسب افتخار به یادماندنی در تاریخ ورزش کشور، در حال طی کردن پله های ترقی و پیشرفت هستند تا بیشتر از همیشه نام گلستان را در میادین معتبر بلندآوازه کنند.


سردار آزمون اظهار کرد: یکی از رشته هایی که تاریخی بلند و پرآوازه در گلستان دارد، سوارکاری و اسب دوانی است.

ملی پوش فوتبال ایران بیان کرد: اسب، یکی از ارکان همیشگی زندگی ترکمن ها به عنوان یکی از قدیمی ترین ساکنین این سرزمین است و به همین دلیل کورس های اسبدوانی، از بزرگترین جمع ورزشی ترکمن های گلستان و خاطره سازترین بخش زندگی ساکنان این قوم است.

وی بیان کرد: کورس گلستان در سال های گذشته ناباورانه با مدیریت هایی خارج از گلستان اداره می‌شد و صداها و فریادهایی فعالان کورس و اسبدوانی برای واگذاری آن به مدیران با تجربه و توانمند گلستانی به جایی نمی‌رسید.

آزمون از کمک های مدیران استان در واگذاری مدیریت مجموعه اسبدوانی به گلستان تقدیر کرد و گفت: این اقدام ارزشمند موجب بازگشت امید در میان همه مالکان اسب ها شده و به رونق بیشتر این مسابقات خواهد انجامید.

وی ادامه داد: این انتقال مدیریت به جلوگیری از سوء استفاده های فراوانی که در گذشته مرسوم بود انجامید و سلامت مسابقات و کورس به عنوان یکی از مهمترین مسابقات مورد نظر گلستانی ها را تضمین کرد.

ملی پوش فوتبال ایران گفت: هدف همه فعالان اسبدوانی گلستان، برگزاری بدون حاشیه این مسابقات است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده و پیگیری های اداره کل ورزش و جوانان گلستان در انتقال مدیریت به استان، این هدف در دسترس قرار دارد.

هم‌چنین سیدمناف هاشمی در دیدار با سردار آزمون اظهار کرد : ورزش گلستان در سال های اخیر به پیشرفت های فراوان در رشته های گوناگون رسیده اما جای یک تیم فوتبال از گلستان در لیگ کشور خالی است که تلاش می کنیم این خلا را با هدف رونق هر چه بیشتر ورزش گلستان پر کنیم.
وی بیان کرد: فوتبال گلستان سرمایه های فراوانی دارد که اگر با حضور در لیگ های کشوری، در جوانان و علاقمندان آن انگیزه ایجاد شود می توان به ظهور ستاره های بیشتری همانند سردار آزمون امیدوار بود.

هاشمی بیان کرد: تجربه موفق ورود صنایع و بخش خصوصی به فوتبال برای تیمداری و رونق آن ها با بهره بردن از فرصت تبلیغات بیشتر این رشته پرطرفدار می‌تواند موجب ایجاد انگیزه در صنایع استان و حضور بلند مدت در ورزش حرفه ای و رشته هایی مانند فوتبال شود.

وی در ادامه به روند رو به رشد ورزش گلستان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر ورزش این استان از توجه صرف به یک رشته خارج شده و رشته های گوناگون با حمایت های انجام شده مسوولان ورزش در حال ترقی و رسیدن به رده های بالا و کسب موفقیت های فراوان هستند.

استاندار گلستان بیان کرد: یکی از مشکلات ورزشکاران گلستان، نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب برای انجام ورزش حرفه ای است که این مشکل تاریخی که ریشه ای طولانی دارد با کمک بیشتر دولت و تلاش برای ورود صنایع و بخش خصوصی به ورزش برطرف خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: توسعه همه جانبه ورزش در رشته های گوناگون، یکی از اولویت های اصلی استان است که با هدف رسیدن به شور و نشاط در جامعه و افزایش ضریب سلامت همه گلستانی ها نسبت به انجام آن اهتمام داریم و بدون توجهد به حواشی، رسیدن به آن را مورد نظر داریم.

وی بیان کرد: زیرساخت های گلستان برای میزبانی ملی در برخی رشته ها مناسب نیست که این کمبودها با ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به ورزش قابل برطرف شدن است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها