مهین شکرانی در گفتگو با خبرفوری:

مسیر دوچرخه سوار خیابان عباس آباد بازنگری می شود/تامین پارکینگ مهم ترین دغدغه در منطقه یک اصفهان است

مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی ایجاد شده در خیابان عباس آباد گفت: با زنده سازی و ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سوار در حاشیه نهر نیاصرم بازنگری مسیر دورچرخه سوار این خیابان جهت جابه جایی انجام خواهد شد.

مسیر دوچرخه سوار خیابان عباس آباد بازنگری می شود/تامین پارکینگ مهم ترین دغدغه در منطقه یک اصفهان است

مهین شکرانی مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در گفتگو با خبر فوری اصفهان در برنامه «محله شما» که به بررسی مشکلات و مطالبات مردم در سطح کلانشهر اصفهان می پردازد، علل و راهکارهای موجود برای حل مسائل شهری شهروندان این منطقه را بیان می کند.

مهمترین وجه تمایز منطقه یک اصفهان با دیگر مناطق شهر اصفهان در چه موضوعاتی مشهود است؟

این منطقه از لحاظ شهروندان چون از مناطق قدیمی اصفهان است بیشتر اهالی نیز از اصفهانی های اصیل می باشند که این را می توان یکی از وجوه های تمایز حوزه فرهنگی منطقه دانست همچنین بیشترین تعداد هتل ها و سینماهای شهر نیز در این منطقه استقرار دارند که از دیگر وجوه تمایز این حوزه است.

وجود هشت بیمارستان خصوصی و دولتی که هیچ منطقه ای در کلانشهر اصفهان این تعداد واحد درمانی را ندارد از دیگر تمایزات این منطقه است.

ولی طبیعتا تجمیع این ظرفیت ها در منطقه بار ترافیکی را ایجاد می کند که همین امر باعث شده است تا بیش از نیمی از محدوده طرح ترافیک شهر در محدوده منطقه یک اصفهان پیش بینی شود.

علائم ایمنی در پارک ورودی بیشه حبیب تشدید می شود

شهروندی از عدم وجود علائم هشدار و نوردهی مناسب در ورودی بیشه حبیب گلایه داشتند که تطبق تصاویر موجب سانحه ای نیز برای یک خودرو شده است، توضیحی در این خصوص می فرمایید؟

بخشی از کاهش نوردهی در شب داخل این پارک به علت ممنوعیت تردد محدودیت های کرونایی است اما با بررسی و هماهنگی لازم تابلوهای ایمنی نصب و روشنایی پارک نیز در صورت کمبود، اضافه خواهد شد.

به دنبال انتقال مسیر دوچرخه خیابان عباس آباد به حاشیه مادی نیاصرم هستیم

ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سوار در خیابان عباس آباد افزایش بار ترافیکی و نارضایتی ساکنان محله را داشته است، اقدام شما برای رفع آن چیست؟

مسیر تردد دوچرخه در این خیابان براساس مصوبه شورای ترافیک شهر اصفهان تصویب و اجرایی شده است و اهالی خیابان نیز تاکنون مراجعاتی داشته اند و موافق با این طرح نبوده اند؛ منتهی از طرفی دیگر نیز تقاضای شهروندانی را داریم که ایجاد مسیر تردد دوچرخه را خواهان هستند.

طبیعتا با کاهش جای پارک حاشیه ای و ایجاد مسیر تردد بار ترافیکی افزایش می یابد که امیدواریم با زنده سازی حاشیه نهر نیاصرم که بررسی هایی روی آن برای ایجاد مسیر دوچرخه صورت گرفته است و در نزدیکی خیابان عباس آباد نیز است بتوانیم با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بازنگری در مسیر دوچرخه انجام دهیم.

در طرح ایستگاه اتوبوس های تندرو نشیمنگاه دیده نشده است

عدم ایجاد نشیمنگاه در ایستگاه اتوبوس تقاطع شیخ بهایی و جهاد که تصویری نیز یکی از شهروندان ارسال کرده اند؟

ایستگاه های این خیابان به علت اینکه در قبل و بعد مسیر در مناطق نه و چهار اصفهان از اتوبوس های چپ در استفاده شده است در طرح اصلی بدون نشینگاه در نظر گرفته شده است.

اتوبوس های این خط از نوع خطوط تندرو هستند و سرفاصله بین حرکت ها 4 تا 5 دقیقه است و از این رو مسافران مدت زمان کمتری را در انتظار اتوبوس هستند از طرفی نیز کمبود فضا اجازه پیش بینی نشیمنگاه در این ایستگاه را نمی دهد.

افزایش بسترهای حمل و نقل عمومی از جمله راه حل های کاهش ترافیک شمس آبادی و طالقانی

آیا برنامه ای برای رفع چالش های ترافیکی خیابان های آیت الله طالقانی و شمس آبای در آینده دارید؟

اجرای خط دو مترو از میدان امام حسین (ع) تا خیابان طالقانی موجب کاهش بخشی از این رفت آمد خواهد شد و از طرفی خطوط اتوبوس و وجود ایستگاه های مترو انقلاب و دروازه دولت که فاصله کمی را نیز تا خیابان شمس آبادی دارند تا حدی بار ترافیکی این خیابان ها را کاهش می دهد.

از طرفی نیز با ایجاد طرح زوج و فرد در این دو خیابان سعی شده است که بخش دیگری از این ترافیک را کاهش داد.

تامین پارکینگ واحدهای تجاری و بیمارستان ها دغدغه ای برای کاهش ترافیک

موارد مغفول مانده ای که قصد انجام داشته اید و به هر دلیلی تاکنون بازمانده است؟

در حوزه عمرانی آزادسازی امتداد خیابان زاهد حدفاصل خیابان فروغی و مسجد سید است که شهروندان زیادی نیز منازل آن ها در این خیابان واقع شده و سعی داشته ایم که زودتر مشکل آن ها را حل کنیم و از این رو اقداماتی برای تامین منابع مالی تا اخیرا صورت گرفته تا با حل این مسئله شهروندان زودتر وارد فاز اجرایی طرح بشویم.

از جمله مهمترین دغدغه ما در منطقه نیز بحث تامین پارکینگ با توجه به وجود واحدهای تجاری و بیمارستان هایی که بعضا ظرفیت پارک برای کارکنان خود را ندارد می باشد تا بتوانیم از بار ترافیکی ایجاد شده در خیابان ها کاهش دهیم.

آزادسازی ایستگاه های خط دو مترو و امتداد خیابان اردیبهشت از جمله اقدامات شاخص است

در کدام حوزه به نظرتان شاخص ترین اقدام شهری صورت گرفته است؟

آزادسازی ایستگاه های قطار شهری خط دو مترو، آزادسازی ادامه خیابان اردیبهشت حدفاصل خیابان های میرداماد و طالقانی که سال گذشته بخش زیادی از آن انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز با یک پارکینگ زیرسطحی به گنجایش 105 ماشین برای کاهش بار ترفایکی محدوده های تجاری و بیمارستان کاشانی است.

مشروح این گزارش را می توانید به صورت تصویری و در ویدیو زیر مشاهده کنید.

منبع: خبرفوری

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها