نگرانی پاکستان از تحریم ترکیه

وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی و یکجانبه خواندن تحریم امریکا علیه ترکیه گفت: اسلام‌آباد مخالف اقدامات اجباری علیه هر کشوری است.

نگرانی پاکستان از تحریم ترکیه

وزارت امور خارجه پاکستان چهارشنبه شب در بیانیه ای افزود: اسلام آباد اصولاً مخالف اعمال اقدامات یکجانبه اجباری علیه هر کشوری است و راه حل همه مسائل را در گفت و گو، دیپلماسی و درک متقابل می‌داند.

وزارت امور خارجه پاکستان از آنچه که این کشور نقش ارزشمند ترکیه در قبال صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی خواند، قدردانی و اعلام کرد : دولت و مردم پاکستان در کنار مردم و دولت ترکیه ایستاده و از تلاش‌های آنان برای امنیت ملی، صلح و پویایی قاطعانه حمایت می‌کند.

روز دوشنبه گذشته وزیر خارجه آمریکا گفت که "اسماعیل دمیر" رئیس صنایع دفاعی ترکیه را به دلیل همکاری با روسیه در خرید سامانه پدافندی اس۴۰۰ تحت تحریم قرار داده است.

مایک پمپئو در بیانیه مطبوعاتی با اشاره به بخش ۲۳۱ قانون مقابله با دشمنان خارجی از طریق مجازات (کاآتسا) اظهار کرد: این تحریم به دلیل مشارکت آگاهانه رئیس اس اس بی ترکیه و سایر افسران آن در معامله مهم با شرکت رزوبورونکسپورت، نهاد اصلی صادرات اسلحه روسیه و تهیه سامانه پدافندی موشک زمین به هوای اس۴۰۰ را تحت تحریم و ممنوعیت روادید برای سفر به آمریکا قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در واکنش به تحریم یکجانبه ترکیه از سوی آمریکا گفت: ما تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه را قویا محکوم کرده و در کنار مردم و دولت این کشور می‌ایستیم.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها