زمینهای رها شده مشکل مهم عمران شهری گناباد است

سرپرست شهرداری گناباد گفت: زمنیهای رها شده و انباشت نخاله‌های ساختمانی مشکل مهم عمران شهری این شهر است.

زمینهای رها شده مشکل مهم عمران شهری گناباد است

علی اکبر بهزادیان روز چهارشنبه افزود: انباشت نخاله‌های ساختمانی در زمینهای رها شده در سطح شهر گناباد بر دامنه این مسائل و مشکلات افزوده و چهره نامناسبی در محیط شهری رقم زده است.

وی ادامه داد: زمینهای رها شده شامل دو دسته املاک تحت مالکیت دولتی و خصوصی است که از آنها برای محل تجمع زباله و خاک و نخاله های ساختمانی استفاده می شود همچنین بخشهایی از زمینهای دولتی در مسیر قنوات جاری قرار دارد که به علت برخوردار نبودن از استحکام کافی و موقعیت نامناسب امکان تردد وسایل نقلیه و نیمه سنگین را برای پاکسازی دشوار کرده است.

سرپرست شهرداری گناباد در مورد زمینهای رها شده با مالکیت خصوصی گفت: پس از شناسایی مالکان اراضی نسبت به صدور اخطاریه دیوار کشی توسط واحد اجراییات شهرداری اقدام می شود و به مالکان مهلت داده می شود تا در موعد مقرر نسبت به دیوار کشی اقدام کنند و شهرداری در صورت کوتاهی یا بی توجهی از سوی مالک به استناد ماده ۱۱۰ قانون شهرداریها طبق نظر کارشناسی و مصوبه شورای اسلامی شهر در آنها طرح عمرانی اجرا می کند و هزینه آن رااز مالک و یا مالکان اخذ می کند.

مسوول خدمات شهری شهرداری گناباد هم گفت: همکاری نداشتن برخی شهروندان در مدیریت پسماندهای خانگی و ضایعات ساختمانی صحنه های نا خوشایندی در سطح شهر ایجاد کرده و موجب گلایه مندی شهروندان شده است.

حسین خاکشور افزود: هفته گذشته ۳۵۰ تن نخاله ساختمانی از زمینهای خالی سطح شهر گناباد جمع آوری شد.

وی از شهروندان خواست خاک و نخاله های ساختمانی خود را به محل مجاز انتقال دهند.

رییس شورای اسلامی شهر گناباد پیش از این گفته بود: در کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی متشکل از مدیران کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و نیز معاون هماهنگی امور عمرانی و فنی استانداری مسائل مربوط به تغییر کاربری ها بررسی می شود و هر گونه اقدام در این زمینه باید تابع مصوبات کمیسیون یادشده باشد.

سیدحسین پور هاشمی افزود: بر اساس نظر این کمیسیون در محدوده شهر گناباد با ۴۰ هزار نفر جمعیت به اندازه ۱۰۰ هزار نفر زمین وجود دارد که بیشتر آنها غیر تجاری و کشاورزی است که اجازه تغییر کاربری آنها داده نمی شود.

وی ادامه داد: دسترسی به زمین‌های مسکونی و معابر شهری گناباد مشکل است که باید با اهتمام شهرداری این معابر بازگشایی شود که این اقدام موجب کاهش قیمت زمین می شود همچنین شورای شهر گناباد پیشنهاد الحاق بخشی از زمین‌های خارج از محدوده شهری را به این شهر داده است که بعد از تصویب، این مساله محقق می شود.

از محموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است که ۴۵ هزار نفر در این محدوده ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها