افزایش ۲۱ درصدی سرقت در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: میزان آمار سرقت ثبت شده در این استان در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

افزایش ۲۱ درصدی سرقت در آذربایجان شرقی

احمد موقری در نشست پیشگیری از سرقت‌های تعزیری استان با بیان اینکه موضوع سرقت جزو جرایم اولویت دار استان و کشور است، افزود: به طور قطع مسایل بسیاری همچون مشکلات اقتصادی که در سایه بحران شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، در افزایش حجم جرایم موثر بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به بحران کرونا، نوع رفتارهای اجتماعی و فیزیکی مردم نیز در این خصوص موثر بوده است و همچنین مسایل اقتصادی ارتباط مستقیمی با معیشت مردم داشته است به طوری که برخی افراد با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده مرتکب جرم می شوند.

موقری با اشاره به افزایش نگران کننده آمار سرقت در استان، اضافه کرد: هرچند به دلیل بحران کرونا مردم خانه نشین شدند و این امر تاثیر خود را در موضوع سرقت از منازل گذاشته است، اما با این حال آمار سرقت به ویژه سرقت از داخل خودرو و قطعات و لوازم خودرو به شدت در حال افزایش است.

وی ادامه داد: با توجه به این مساله باید راهکارهای لازم در خصوص فرهنگ سازی و تدابیر پیشگیرانه از سرقت پیش بینی شود.

موقری با تاکید بر اینکه در راستای فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه می توان از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های تصویری، مکتوب و مجازی بهره مند شد، گفت: در این زمینه می توان از طرح نگهبان محله و امنیت محله محور و نیز خدمات نیروهای مقاومت بسیج شهری برای تامین امنیت و ایجاد گشت های شبانه بهره جست.

این مقام مسئول قضایی به سرقت های اخیر از ۲ باب طلافروشی در تبریز اشاره و اضافه کرد: بنا به دستور قضایی و به منظور تامین امنیت در جامعه، فعالیت صنف طلافروشان باید با رعایت دستورالعمل های امنیتی و انتظامی انجام و از فعالیت در خارج از ساعات مشخص شده و خارج از شهر و در حاشیه شهرها پرهیز شود .

وی گفت: مردم در این رابطه باید با پلیس همکاری کرده و با بالابردن ضریب امنیت منازل، خودروهای خود و استفاده از لایه های امنیتی بیشتر در کاهش وقوع سرقت و تامین امنیت مشارکت داشته باشند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها