۷۰۰ نانوایی استان مرکزی مورد بازرسی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۷۰۰ نانوایی این استان امسال در قالب طرح نظارتی و کیفیت بخشی نان پالایش و بازرسی شدند.

۷۰۰ نانوایی استان مرکزی مورد بازرسی شد

غلامرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: در این بازرسی‌ها که از ابتدای آبان‌ماه امسال کلید خورده، سه نانوایی به‌دلیل فروش آرد خارج از شبکه تعطیل شدند و قرار است که سهمیه این واحدها کاهش یابد.

وی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها همچنین در ۲ نانوایی آرد خارج از شبکه کشف شد و پرونده تعزیراتی آن‌ها برای رسیدگی در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۹ نانوایی نیز به‌دلیل نداشتن پروانه کسب به کاهش ۱۵ درصد سهمیه محکوم شدند.

ملکی افزود: سهمیه آرد ۳۲ واحد نانوایی استان مرکزی به علت تعطیلی خودسرانه به مدت ۲ ماه در حد ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: یک نانوایی استان نیز به دلیل خرید آرد قاچاق به تعزیرات حکومتی استان مرکزی معرفی شدند و سهمیه این واحد کاهش یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: سهمیه ۶۷ واحدخبازی نیز به‌دلیل عدم رعایت ساعت پخت به مدت ۲ ماه ۱۵ درصد کاهش یافته است.

ملکی خاطرنشان کرد: طرح نظارتی (پالایش اطلاعات) در راستای اخذ اطلاعات نانوایی‌ها در ۵۵۰ واحد نانوایی استان مرکزی در حال اجرا است.

وی یادآورشد: ۲۵۰ واحد برای بهسازی و نوسازی نانوایی های استان مرکزی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر ۱۰۰ و ۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها