رییس اداره حفاظت محیط زیست همدان:

جریمه میلیونی برای واحد آلاینده هوا در همدان

رییس اداره حفاظت محیط زیست همدان گفت: مرجع قضایی یک واحد آلاینده هوا را به پرداخت ۴۱۲ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت و ۱۳۰ میلیون ریال جریمه به خاطرخسارت به محیط زیست، محکوم کرد.

جریمه میلیونی برای واحد آلاینده هوا در همدان

مجید شعبانلو روز سه شنبه اظهار داشت: یک واحد دانه بندی شن با وجود چندین مرحله تذکر و اخطار برای رفع آلایندگی اما نسبت به این موضوع توجهی نکرده و آلایندگی هوا استمرار داشت.

وی اضافه کرد: بنابراین اداره حفاظت محیط زیست متصدی این واحد را به مرجع قضایی معرفی کرد که مقام قضایی او را به پرداخت ۴۱۲ میلیون ریال جریمه کرد و با توجه به خسارت وارده به محیط زیست ۱۳۰میلیون ریال نیز به این دلیل جریمه شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان توضیح داد: فعالیت این شرکت هنگام دانه بندی موجب ایجاد گرد و غبار شده که نخستین آسیب آن ایجاد بیماری و مشکلات تنفسی برای کارگران فعال در این واحد تولیدی است.

شعبانلو ادامه داد: همچنین آلودگی ناشی از فعالیت این واحد تولیدی به پوشش گیاهی، مراتع و مزارع و محصولات کشاورزی مجاور خود آسیب جدی وارد می کند.

وی گفت: برای رفع آلایندگی، مدیر این مجموعه باید هنگام تاسیس و راه اندازی واحد دانه بندی شن آن را به سیستم گیرنده غبار مجهز می کرد تا آلایندگی ناشی از غبار و گرد و خاک ایجاد نمی شد.

استان همدان دارای پنج ایستگاه پایش وضعیت کیفی است که ایستگاه شهر همدان در محل جدید واقع در محوطه بیمارستان بعثت مستقر شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها