زالی: تظاهرات بالینی چند چهره در کودکان کرونایی شاهد هستیم

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران، کودکان را یکی از قربانیان مهم کووید-۱۹ دانست و گفت: تظاهرات بالینی کاملا متفاوت و چند چهره این بیماری را در خردسالان شاهد هستیم.

زالی: تظاهرات بالینی چند چهره در کودکان کرونایی شاهد هستیم

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان افزود: این سوال از روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا مطرح بوده که آیا در کودکان مبتلا هم تظاهرات بالینی متفاوتی بروز می کند که امروزه ثابت شده کودکان هم می توانند قربانیان مهم این بیماری باشند.

وی ادامه داد: کووید - ۱۹ و مشکلات مبتلا به آن در کودکان، معضل امروز ما است که این موضوع در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین درمورد برگزاری کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان در بیمارستان کودکان مفید گفت: این بیمارستان پذیرای بیماران ارجاعی از اقصی نقاط کشور از جمله استان تهران است و به همین دلیل از شایستگی بالایی برای تحقیقات در این زمینه برخوردار است و این رویداد علمی می تواند سرآغازی برای پژوهش های جدید در این زمینه باشد.

زالی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به تعداد بیماران قابل توجه در بخش های اورژانس بیمارستان های کودکان تحت پوشش این دانشگاه، می توانیم تحقیقات دامنه داری را در این زمینه انجام دهیم.

وی از موضوعات مورد بررسی در این کنگره را مشکلات بیماری تنفسی در کودکان عنوان کرد و افزود: ما باید از دانش بالایی در استفاده از تهویه مکانیکی و ونتیلاتور برخوردار باشیم و این موارد برای دستیاران در دوره های (کوریکولوم) آموزشی گنجانده شود.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران از دیگر موضوعات مورد بررسی در این کنگره را نحوه مشی و اسلوب سازی در تعاملات بین المللی در حوزه کودکان ذکر کرد و یادآور شد: تعاملات بین المللی مناسب را باید برای محققان و پژوهشگران ایرانی فراهم کنیم.

زالی تاکید کرد: بیماری اوتیسم و تکامل آن از موضوعاتی است که در سال های اخیر کمتر به آن توجه شده، به همین منظور در این کنگره بحث های کارگاهی در زمینه های برخورد با اوتیسم گنجانده شده است.

کرونا از محورهای مورد بررسی در شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان

محمد مهدی ناصحی رییس شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان هم در این مراسم گفت: در این کنگره که هر ساله برگزار می شود بیماری شایع و تازه های طب کودکان مورد بررسی قرار می گیرد و همه ساله همکاران سراسر کشور استقبال خوبی از این رویداد می کنند.
وی ارتقای اطلاعات علمی پزشکان این حوزه و بیان تجربیات و اندوخته های علمی را از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: این کنگره سبب آشنایی بیشتر همکاران ما با موارد جدیدی مانند کرونا می شود.
رییس شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان یکی از موضوعات این کنگره را کرونا اعلام کرد و گفت: بیماری دیگر مانند اعصاب، سرطان خون و آلرژی و حساسیت ها و نقص ایمنی از دیگر موضوعاتی است که در این کنگره به آنها پرداخته می شود.
ناصحی ادامه داد: مهمانان خارجی هم در زمینه هایی مانند گوارش سخنرانی می کنند.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان از ۲۴ تا ۲۸ آذر با حضور پزشکان متخصص کودکان و اساتید دانشگاه به صورت وبینار در بیمارستان مفید برگزار می شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها