ادای دین میترا حجار و کتایون ریاحی به «روح‌الله زم»/ عکس

وقتی به آرشیو خبری آمدنیوز مراجعه می‌کنیم، اخبار حمایتی از پست‌های کتایون ریاحی و حضور میترا حجار در چالش‌های مختلف به وفور قابل دسترسی است.

ادای دین میترا حجار و کتایون ریاحی به «روح‌الله زم»/ عکس

پس از اعدام «نیمازم» گرداننده کانال آمد نیوز میترا حجار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سالها پیش به مراسم افطار یکی از مسئولین دعوت شده بودم، من خیلی آدم جمع نیستم و حتی‌المقدور سعی می‌کنم از حضور در مراسم اجتناب کنم، اما آن زمان فکر می‌کردم شاید فرصتی پیش بیاید که با آن شخص در مورد قانون حمایت از حیوانات صحبت کنم.

آیا وقت آن نرسیده که سیمای جمهوری اسلامی در مقابل چنین عملیات روانی وسیعی توسط میکروسلبریتی‌ها اقدام به تهیه یک لیست سیاه کند؟

این فرصت پیش نیامد، اما در طول مراسم ذهن من درگیر غذاهای فراوان و رنگارنگی بود که روی میزها بود و فکر می‌کردم که پسماند این همه غذا چه می‌شود؟ طاقت نیاوردم و با مسئول پذیرایی سالن صحبت کردم و قرار شد که بعد مراسم منتظر بمانم و غذاها را تحویل بگیرم؛ ۱- به دلیل کاهش حجم پسماندِ تر ۲- غذا دادن به حیوانات گرسنه. (طبق مصوبه وزارت بهداشت نمی‌شود ته‌مانده غذاها را به دلیل غیر بهداشتی بودن برای اطعام مساکین استفاده کرد.)

ادای دین میترا حجار و کتایون ریاحی به «روح‌الله زم»/ عکس

مراسم تمام شد و همه رفتند، چندتایی از همکاران من ازین حرکت خیلی ناراحت شدند و حتا به من گفتند که من آبرویشان را بردم ولی من منتظر ماندم که ته مانده غذاها را بگیرم. آخرین نفر حاج آقا زم سر رسید و خیلی کنجکاو شد که من چه کار می‌کنم. وقتی برایش توضیح دادم خیلی خوشش آمد. آن شب در کانال تلگرام‌اش مطلبی برای من نوشت که یکی از دوستان برای من فرستاد. برای من خیلی دلگرم کننده بود نه به این خاطر که از هوش و ذکاوت من تعریف کرده بود بلکه بیشتر به این خاطر که او نسبت به من «بی‌تفاوت»نبود. امروز صبح وقتی خبر اعدام فرزندش را خواندم احساس کردم که من هم نمی توانم نسبت به مرگ فرزند او بی‌تفاوت باشم.

این حکم مرا خیلی ناراحت کرد. من نه از منظر سیاسی، امنیتی، قضایی یا عقیدتی، بلکه از منظر انسانی فکر می‌کنم یک فرزند "برای پدر و مادرش" هرچقدر هم ناخلف باشد، جگرگوشه ‌آنهاست و با همه اشتباهاتش هنوز کورسوی امیدی در دل‌شان هست که به "راه راست" برگردد.

ادای دین میترا حجار و کتایون ریاحی به «روح‌الله زم»/ عکس پوشش اخبار همسو و مثبت میترا حجار در کانال آمد نیوز

من هرگز به شخصه اخبار او را دنبال نکردم و می‌دانم خیلی از مطالبی که منتشر می‌کرد درست نبود. شاید علیه شخص خود من هم در آن سایت مطلب نوشته باشد یا علیه خیلی از دوستان من.

اما من به مرگش راضی نبودم اول به دلیل ساده‌ای که قبلا هم گفته‌ام که از نظر من جان گرفتن تنها در دستان کسی‌ست که جان می‌دهد و دوم آن‌که به ما یاد داده‌اند که اسلام دین بخشش و رحمت است و برآن است که "گمراهان را به راه راست هدایت کند." به ما این‌طور آموخته‌اند که تاریخ صدر اسلام پر از داستان‌هایی با چنین مضامینی‌ست، به عنوان مثال آن شخصی که هر روز بر سر پیامبر اسلام آشغال می‌ریخت و روزی که نریخت پیامبر نگران شد و به خانه او رفت و دید که آن شخص مریض است و از او عیادت کرد و این باعث شد که آن شخص به اسلام ایمان بیاورد.

شاید این فلسفه بخشش است که امروز میلیونها نفر پیرو برای اسلام جمع کرده در حالی که دیکتاتورهایی مانند استالین یا ایدی‌امین با تمام قدرتشان و علی‌رغم ترسی که در دل مردم افکنده بودند دوام نیاوردند.
(شاید هم من اشتباه می‌کنم.)
من به عنوان یک انسان نه چیزی بیشتر، وظیفه خودم می‌دانم که به حاج‌آقا زم و خانواده‌اش مرگ فرزندش، که آخرین بارقه کورسوی امید در قلبشان را خاموش کرد تسلیت بگویم و امیدوارم روح‌ فرزند او در آرامش باشد.

ادای دین میترا حجار و کتایون ریاحی به «روح‌الله زم»/ عکس

در ادامه این پست کتایون ریاحی نوشت: درود بر تو و دل بزرگت و رحمت بررفتگان و تسلیت به حاج آقا زم و همسرشان.

ادای دین میترا حجار و کتایون ریاحی به «روح‌الله زم»/ عکس پوشش مخالف‌خوانی و اخبار کتایون ریاحی در کانال آمدنیوز

منبع: مشرق

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • امیرعباس
    0

    بیچاره برای گفتن یه تسلیت از ترسش، چنان صغری کبری می بافه تا بهش گیر ندن. بقول دکتر انقلاب کردیم آزادی باشه ، این بود آزادی

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      آزادی به بهای بلوا و آشوب به پا کردن؟ جون زن و بچه مردم رو به خطر انداختن؟ کجاتعریف آزادی اینه؟

  • بنده ی مهمان خدا
    0

    حرف حق فرمودندحرف دیگری برای گفتن باقی نمی‌ماند انسان باشیم نَ《بَرده‌ی دنیا‌پرستان》

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر در آمریکا جاسوس بگیرند پدر و مادرش را هم می کشند حالا چندتا به قول خودشان بازیگر صحبت از پیامبر می کنند شما بروید خودتان را اصلاح کنید

  • ناشناس
    0

    کاش که به دانشمندان هسته ای که ترور شدند هم یه ادای دین میکردید تو ایران با اسایش به شهرت رسیدید با وجود حاج قاسم سلیمانی سفرهای خارجی رو با ارامش خیال پرواز میکردید

  • ناشناس
    0

    تسلیت ب دشمن نظام وحکومت معنیش چیست؟؟؟انساندوستی یا سیاسی کاری یا همسو بودن با شبکه های معاند

  • ستاره
    0

    کتایون خانم یاد دهه 60 که دیده نمی شدی،،، چرا آون روزا بلبل زبون نبودین،،،،

  • شهروند۱
    1

    من این مطلب را از منظر آزادی مطبوعات و شجاعت و قدر شناسی خانم ها ریاحی و حجار با ارزش میدانم .درودها بر انسانهای شجاع و قدرشناس

    نظرات شما -
    • افشین
      0

      تو برو مشقهاتو بنویس قوقولی

  • ناشناس
    0

    خانم حجار اگر صدا و سیما میلی هست پس هیچ وقت نیاید فیلم های شما پخش میشد

  • ستاره
    0

    سلام. خانم حجار ریختن زباله برسر پیامبر ص که حق فردیست با خیانت به کشور یکسان میداند

  • ناشناس
    0

    ای کاش این دو بزرگوار وقتی دانشمندان ما را ترور کردند یک متن کوتاهی می نوشتند اما دریغ از این کار،چون این عزیزان برای رفتن به خارج نمی‌خواهند با مشکل مواجه شوند. گفتن حق خوبه ولی در همه جا

  • کاربر ناشناس
    0

    توبیجا کردی چکاره مملکت هستی نظر بدی

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم ریاحی شما که همه جا اظهار نظر می کنید اول باید خودتان اصلاح کنید بعدا انتقاد از دیگران یک نمونه اش بد حجابی بازیگرها

  • سعید
    1

    درودبرهنرمندان بزرگ چون کتایون ریاحی وخانم حجار.

  • دلسوز
    0

    اگر مدافعان امنیت نبودند باید این جوجه بازیگرها مثل بازیگرای کشورهای همسایه مثل جنگ زده ها در اردوگاه ها بسر می بردند اگر از دریا سالم می گذشتند از دست دزدان دریاها

  • ناشناس
    0

    با وجود شهید سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم شما آزادانه زندگی میکنین وقتی ترور شدن شهدای ما چرا زبان به کام گرفتین و نطق نکردین حالا که یه منافق رو اعدام کردن زبانتون باز شده شما هم منافقین که طرف دار آدمهایی هستین که به ایران خیانت کردن لطفا از پیامبر صحبت نکنین اگر پیامبر الگوتونه پیامبر فرمودن حجاب داشته باشین که باعث گناه نشه شما هر جا به سودتون هست اسم پیامبر رو میارین با این رفتارتون از چشم مردم افتادین.

  • روح اله
    0

    این کتایون حقشه دوباره زن پوتیفار باشه توبه گرگ مرگه..حححححح

  • ی ط
    0

    هرکی خربزه بخوره باید پای لرزش هم بنشینه. این فقط برای زم نیست. زم آن وقت که برای شورش های خیابانی ایران دستور ساخت مواد آتش را و منفجره به مردم یاد میاد و تشویق میکرد که به اماکن عمومی و بیت المال آسیب بزند باید بفکر این روزها بود بعضی ها هم اشک تمساح میریزند .

  • حامد
    0

    هرزها بس کنید خودفروشها حقش اعدام بود

  • ناشناس
    0

    درود بر این هنرمندان.خانم حجار جالب نوشته بود.من موافق خیانت .جاسوسی ..ویا هر اسمی که روش بزاریم نیستم ولی سزای روح الله زم اعدام نبود.بیشتر اخبار رسانه ای او در زمینه رسوایی وافشاگری مدیران ومسولین بود ..که خیلی از مردم نمیدانستن پول های گمشده ..اختلاس شده ..واقتصاد مملکت را چه کسانی به این روز انداختن افشاگری میکرد.آیا تا حالا یکی از اختلاس کنندگان میلیاردی حکم شرعی قطع دست ..ویا اعدام گرفته اند.در صورتیکه نیمی از کشور درخط فقر هستن ..خدا به همه مون انصاف وعدالت وراه درست را نشون بده..آمین.

  • سیاوش سلطان
    0

    بزرگی می فرمود : هیچ وقت به شعار توجه نکنید
    کوچکی پرسید؟ چگونه شعار را بشناسیم
    بزرگ فرمود : وقتی کمک به فقیر را بهانه انسانیت می دانند و از حیوانات حمایت می کنند و همان زمان حق را ناحق جلوه می دهند و فقرایی که نتیجه بی عدالتی همین جماعت هستند نان شب ندارند بخورند
    🏗 خانم ریاحی و حجار شما راست می گویید و ما دروغ ، الان فهمیدم رانت و مافیای هنر ز کجا ریشه دارد
    روح ات شاد ... رفتی و این روزها رو ندیدی ، شهید آوینی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها