نشست تجاری اروپا و ایران به دنبال اعدام روح‌الله زم به تعویق افتاد

شورای برگزاری نشست اقتصادی اروپا با ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده این همایش سه روزه که قرار بود از فردا شروع شود، به تعویق افتاده است.

نشست تجاری اروپا و ایران به دنبال اعدام روح‌الله زم به تعویق افتاد

کمیته برگزار کننده نشست اقتصادی اروپا-ایران در اطلاعیه‌اش اعلام کرده که تصمیم گرفته در اقدامی غیرمعمول کنفرانس را به تعویق بیندازد. کنفرانس آنلاین قرار بود ۱۴ تا ۱۶ دسامبر برگزار شود.

به گفته این کمیته بیش از ۳۳۰۰ نفر از ۴۰ کشور برای شرکت در این فروم ثبت نام کرده‌اند. این کمیته با تاکید بر ضرورت تقویت روابط سازنده تجاری ایران با اروپا تاکید کرده که این کنفرانس در "آینده نزدیک" برگزار خواهد شد.

علاوه بر سفرای آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتریش، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، پاملا کاک همیلتون مدیر مرکز تجارت بین‌الملل و مایکل باک رئیس اینستکس از سخنرانان این همایش بودند.

همچنین یورو نیوز نوشته است: این کمیته دلیلی برای تعویق این نشست را اعلام نکرد اما همزمان وزارت خارجه فرانسه در توئیتی نوشت: «در پی اعدام غیرقابل قبول روح الله زم فرانسه در کنار آلمان، اتریش و ایتالیا حضور سفرایش در ایران برای نشست تجاری با ایران را لغو می‌کند.»

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • دزز
    0

    اعدام جوانان وتندروی ها همینه کفتار های تحریم خوار داخلی شاد شدند

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      یارو پا شده رفته انگلیس، داره برنامه ریزی میکنه برا موشک باران کشور، اونوقت شما میگی اعدام جوانان؟؟ از حامیان وطن به عنوان تند رو یاد میکنی؟ کجایی الآن؟؟

  • یه نفر
    0

    عجله برای اعدام زم همین بود!!!

  • ناشناس
    0

    این که میگه اعدام کدام کشور وقتی با امنیتش بازی میشه بری همین سویس پر ادعا را مطالعه کنی ساکنان اصلی چه به روزشان اوردن و یا خود فرانسه را نگاه کنیداین فقط مغز ایرانیها را با ازادی و دموکراسی شسشو دادن

  • عبدالله
    0

    چه بهتر . چيزي كه از اين جلسات در نميومد . فقط جلسات سر كاري بود

  • گروگان
    0

    این نشست 40 ساله که لغو شده. هر روز یه بهانه جدید میارن! توی اروپا هیچ خبری نیست هم وطن. توی اروپا لیبرالیسم هست فقط. باید تفکرشون رو مطالعه کنی تا بفهمی چقدر خبیث هستند.

  • ی ط
    0

    شما اروپائی ها چرا دانشمند ما ترور کردند از این کارها نکردید چرا رسما محکوم نکردید؟پس مشخص هست موافق ترور دانشمندان ماهستید و از اینکه یکی از مخالفان جمهور اسلامی از بین برود چقدر ناراحت میشوید.شما دشمن ایران هستید.

  • رمضان سلطانی
    0

    چطور اینها با زم که زد مردم وکشورش بود اینطوری جانبداری می کنند ولی درمقابل ترور سردار محبوب ما بی تفاوت هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها