پایگاه نظامی آمریکا در آلمان در حالت هشدار قرار گرفت

پایگاه هوایی آمریکا در آلمان ۱۲ دسامبر برای احتمال یک حمله موشکی واقعی پرسنل خود را در حالت آماده باش قرار داده بود.

پایگاه نظامی آمریکا در آلمان در حالت هشدار قرار گرفت

پس از یک روند دقیق و مناسب و ارسال هشدار زمان‌بندی شده برای پرسنل در پایگاه هوایی آمریکایی رامشتاین، آلمان هرگونه تهدید علیه این پایگاه رد شد چون فرماندهی این پایگاه در فیسبوک پیامی را منتشر کرد که نشان می‌داد این حمله موشکی قریب الوقوع بخشی از یک رزمایش آزمایشی بوده است.

فرماندهی این پایگاه در پست خود از تمامی پرسنل بابت واکنش سریع‌شان به منظور تضمین انجام اقدامات احتیاطی و امنیتی تشکر کرد.

خبرگزاری "War Zone" نوشت، هنوز اطلاعات محدودی در مورد اینکه سیستم هشدار سریع باعث این هشدار شده باشد، وجود دارد اما این مساله نشان می‌دهد که سیستم مذکور به صورت دقیق و موثر عمل کرده و تهدید را جدی گرفته است.

در ادامه این خبر آمده که هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی نظارت بر مراحل صحیح نصب یا کارایی سیستم هشدار فردی وجود ندارد. از آنجا که علت اصلی هشدار، رزمایش آزمایشی بوده، هیچ توضیحی در دسترس نیست اما این خبرنامه به بیان این مساله می‌پردازد که این پایگاه می‌تواند به صورت بالقوه هدف اولیه هرگونه حمله از سوی دشمنان باشد.

این خبرنامه همچنین به روسیه اشاره می‌کند که سیستم موشکی کروز و بالستیکی چون اسکندر دارد که در نزدیکی کالینینگراد و بین لهستان و لیتوانی واقع است.

خبرنامه "War Zone" همچنین می‌نویسد،‌ این تحولات فاکتوری مهم در ایجاد نظارت ضد موشکی بالستیک به شکل سایت‌های آگیس در شرق اروپا به شمار می‌روند.

آژانس دفاع موشکی از طریق ناتو مسئول راه اندازی و عملیات سایت‌های سپردفاع موشکی آگیس در لهستان و رومانی است که برای کمک به اروپا و همچنین ایالات متحده در صورت وقوع حملات موشکی محدود طراحی شده است.

این هشدار موشکی رزمایش تمرینی در پایگاه آلمانی نخستین نمونه نیست که رخ داده؛ پیشتر در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ نیز هشداری اضطراری اوایل صبح از سوی آژانس مدیریت اضطراری هاوایی نسبت به حمله موشکی قریب الوقوع در سراسر این منطقه شنیده شد.

این هشدار که توسط آژانس مدیریت اضطراری هاوایی به تلفن‌های همراه ارسال شده بود، ۳۸ دقیقه پس از صدور آن لغو شد. این مساله باعث اضطراب و ترس همگانی شده بود و در زمانی اتفاق افتاد که تنش بین آمریکا و کره شمالی شدید بود.

مقام‌ها در آن زمان اعلام کردند که این هشدار در نتیجه خطای انسانی بوده و احتمال وقوع حمله هکری یا دخالت دولتی خارجی را رد کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها