پرداخت هزینه نگهداری به ۷۶ کودکان بی‌سرپرست در خرمشهر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر گفت: از سال گذشته تاکنون، بالغ‌بر چهار میلیارد ریال هزینه نگهداری به ۷۶ کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش این اداره به خانواده‌های متولی پرداخت شده است.

پرداخت هزینه نگهداری به ۷۶ کودکان بی‌سرپرست در خرمشهر

لیلا هفت‌جوش گفت: از سال گذشته تاکنون، بالغ‌بر چهار میلیارد ریال هزینه نگهداری کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر به خانواده‌های متولی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این هزینه‌ها در قالب «امداد یارانه» پرداخت شده است، افزود: تعداد این کودکان بی‌سرپرست ۷۶ نفر هستند که ۱۱ نفر از آنها حقوق ماهانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال دارند و ۶۵ نفر دیگر به دلیل کمبود اعتبارات و برخی مشکلات، ماهانه یک میلیون و ۸۸۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهر خرمشهر در ادامه بیان کرد: این کودکان به دلیل فوت پدر یا مادر، ازدواج مجدد پدر یا مادر، مفقود بودن یا زندانی بودن پدر یا مادر، با خانواده پدری یا مادری و یا بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند و این اشخاص به عنوان «امین موقت» این کودکان به شمار می روند که سرپرستی آنها را بر عهده دارند.

هفت‌جوش در ادامه تصریح کرد: همچنین بهزیستی خرمشهر از سال گذشته تاکنون، ۱۰ نوزاد بی‌سرپرست و یا فاقد سرپرست را به خانواده‌های دارای صلاحیت و متقاضی فرزندخواندگی، پس از احراز اهلیت متقاضیان و تشکیل پرونده اولیه و انجام آزمایش‌ها و معاینه‌های تخصصی لازم و با همکاری دادگستری و از طریق صدور حکم توسط مقام قضایی، تحویل داده است.

وی تأکید کرد: در قانون و برحسب دستورالعمل جدید فرزندخواندگی،، علاوه بر خانواده‌های فاقد فرزند، نوزادان بی‌سرپرست نیز به خانواده‌های دارای فرزند واگذار می شوند که از شرایط مورد نیاز آن می توان به دارا بودن وضعیت مناسب اقتصادی، نداشتن سوءسابقه، دارا بودن سلامت روان و وضعیت اجتماعی مناسب اشاره کرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها