پلمب ۹۱۶ واحد صنفی متخلف بهداشتی در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۹۱۶ واحد صنفی متخلف در استان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

پلمب ۹۱۶ واحد صنفی متخلف بهداشتی در خوزستان

امیرحسین نظری بیان کرد: از آبان ماه با افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان، مرحله سوم محدودیت‌های کرونایی برای اصناف در استان آغاز شد و از آبان ماه تاکنون بازرسی از سطح بازار با شدت بیشتری از سوی بازرسان این سازمان انجام گرفته است.

وی گفت: در مرحله سوم بازرسی‌ها ۳۴ هزار و ۵۳۳ بازرسی در سطح بازار استان انجام گرفته است که بیشترین بازرسی‌ها در شهرستان‌های مسجد سلیمان، بهبهان، اهواز بوده است.

نظری ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۸۱ تذکر به اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده اند از سوی بازرسان این سازمان انجام شده که در صورت تکرار تخلف با آن واحدهای صنفی برخورد جدی می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان بیان کرد: بازرسان این سازمان ۸۰۱ گشت مشترک با دستگاه‌های دیگر ناظر در استان از واحدهای صنفی داشتند و تلاش شده است که با همراهی اتاق اصناف صاحبان واحدهای صنفی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آشنا کنیم.

برای کاهش تردد مردم در سطح شهر و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در سه مرحله، اصناف غیرضروری در استان تعطیل شدند یا ساعت کاری آنها کاهش یافت.

طبق اعلام کارشناسان بهداشت مهم‌ترین عامل انتقال این ویروس حضور در مکان پرجمعیت و شلوغ است.

خوزستان برای دومین بار از ابتدای شیوع این بیماری در وضعیت قرمز قرار گرفت به همین دلیل از اول آذر ماه امسال به مدت ۲ هفته ساعت کاری اصناف غیرضروری (اصنافی که عرضه مواد غذایی ندارند) تا ساعت ۱۸ کاهش یافت و ادارات با یک سوم نیرو به فعالیت خود ادامه دادند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضرسه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و باقی در وضعیت زرد هستند.


منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها