توقیف انبار مهمات مربوط به افراط‌گرایان آلمان توسط پلیس اتریش

وزیر کشور اتریش روز شنبه از کشف و ضبط یک انبار بزرگ سلاح‌های خودکار، مواد منفجره و نارنجک‌های دستی که به قصد مسلح کردن گروه‌های افراطی راست‌گرا در آلمان گردآوری شده بود، توسط پلیس خبر داد.

توقیف انبار مهمات مربوط به افراط‌گرایان آلمان توسط پلیس اتریش

"کارل نهامر" در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین اعلام کرد، پنج نفر به دنبال بازرسی‌های خانگی دستگیر شده‌اند. وی به خبرنگاران گفت: ما ضربه بزرگی به صحنه افراط‌گرایان راست در اتریش، جنایات سازمان‌یافته و چگونگی ارتباط این دو وارد کردیم.

وی افزود: این گروه انبار مهمات جنگی را با هدف حمله به جامعه، دموکراسی و آزادی‌های اساسی ایجاد کرده بودند.

به گفته وزیر کشور اتریش، حملات به عنوان بخشی از تحقیقاتی انجام شد که در ابتدا به جرایم مربوط به مواد مخدر اختصاص داشت، اما مأموران در این حین ارتباط بین گروه‌های راست افراطی و جنایات سازمان‌یافته را کشف کردند.

به گفته وزیر کشور اتریش، مظنون اصلی یک فرد ۵۳ اتریشی است که دارای سوءسابقه بوده و به کمک چندین همدست خود دست به این معاملات زده است.

وزیر کشور اتریش از ذکر نام این فرد و افراد مظنون دیگر خودداری کرد و تنها گفت: «نام‌هایی از محافل نئونازی که متأسفانه در اتریش نیز شناخته شده‌اند.»

این شبکه در آلمان فعال بود و افسرانی از باواریا و نوردراین-وستفالن هم در تحقیقات شرکت داشتند.

"مایکل میمرا"، از دفتر پلیس جنایی ایالتی در وین گفت: حملات پلیس به توقیف ۲۵ سلاح نیمه‌اتوماتیک و تمام اتوماتیک انجامید که گمان می‌شود طی فرآیند قاچاق مواد مخدر خریداری شده‌اند.

میمرا گفت: در همین حال تحقیقات در آلمان به دو دستگیری و توقیف مقدار زیادی مواد مخدر انجامیده است.

میمرا خاطرنشان کرد: کارآگاهان در حال تلاش برای پیدا کردن خاستگاه سلاح‌ها هستند و در همین زمینه معاینات پزشکی قانونی در حال انجام است تا معلوم شود آیا این سلاح‌ها در جرایم مورد استفاده بوده‌اند یا خیر.

به گفته وزیر کشور اتریش، این سلاح‌ها برای یک شبکه راست‌گرایان افراطی در آلمان در نظر گرفته شده بودند تا "احتمالا یک گروه شبه‌نظامی راست افراطی" در آلمان تشکیل شود. او در این رابطه به همکاری تنگاتنگ با اداره امور جنایی دو ایالت بایرن و نوردراین‌وستفالن آلمان اشاره کرد.

در تفتیش یک خانه در روز چهارشنبه مسلسل و تفنگ‌های جنگی به همراه مهمات کشف و ضبط شده‌اند.

در تفتیش دیگری در روز پنجشنبه یک کانتینر و چندین قبضه اسلحه دیگر به همراه مهمات و مواد منفجره کشف و ضبط شدند.

روز جمعه در یک سوله انبار واقع در شرق اتریش ۱۰۰هزار فشنگ و چندین قبضه سلاح بلند، بالای ۳۰ سانتیمتر ،کشف شدند.

در مجموع ۷۶ سلاح اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک در کنار ۱۴ قبضه اسلحه و مهمات و ۶ نارنجک دستی و همچنین سایر مواد منفجره کشف شدند. برخی از این‌ها به منظور نقل و انتقال بسته‌بندی شده بودند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها