معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران:

بازی های کودکانه سنتی؛ در جشنواره مجازی زنان تهران برای شب یلدا

معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: جشنواره ورزشی مجازی به مناسبت شب یلدا، در رشته های ورزشی سنتی از جمله گردو بازی، یه‌قل دوقل، بهکاپ و بازیهای نوین و خلاقانه برگزار می‌شود.

بازی های کودکانه سنتی؛ در جشنواره مجازی زنان تهران برای شب یلدا

افسانه بیابانی روز یکشنبه افزود: این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی موجود و پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه اجرایی شده تا ضمن گرامی داشت شب یلدا، برخی از سنت‌های بومی و سنتی حفظ شود.

وی با بیان اینکه این رویداد ورزشی به همت معاونت زنان سازمان ورزش و اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه یک تهران برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در این رویداد رقابتی مجازی بازی‌هایی شامل یه‌قل دوقل (ویژه بانوان)، بهکاپ (ویژه زنان)، گردوبازی (پسران و دختران) و بازی‌های خلاقانه (بازی‌های سنتی و نوین و نمایشی) ویژه شهروندان پایتخت نشین در نظر گرفته شده است.

معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این رویداد ورزشی می‌توانند کلیپ‌هایی یک دقیقه‌ای را به شماره واتساپی ۰۹۳۵۴۷۲۰۳۳۶ و سامانه اینستا گرام shemiranvarzesh واحد تربیت بدنی شهرداری منطقه یک ارسال کنند.

بیابانی با اشاره به اینک به سه نفر نخست هر بخش پس از داوری هدایای نفیسی اهدا می‌شود، اضافه کرد: بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که افراد با شرایط خاص هم می‌توانند دراین جشنواره شرکت کرده و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

به گفته وی، مهلت ارسال آثار به این جشنواره بازی‌های سنتی ۲۵ آذر تا ۲ دی ماه خواهد بود.

سازمان ورزش شهرداری تهران برای غنی سازی اوقات فراغت در ایام کرونا اقدام به برگزاری جشنواره‌های مجازی متنوعی از جمله طناب کشی، پیاده روی و برخی ورزش‌های انفرادی در سطح پایتخت داشته تا بتواند حس نشاط و سلامتی در زمان تعطیلی ورزش‌های سالنی میان خانواده‌ها افزایش دهد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها