افتادگی پل دختر کرج برای جلوگیری از ریزش جدید مهار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: تسریع روند حفاظت و مرمت پل تاریخی دختر کرج در دستور کار قرار گرفته است.

افتادگی پل دختر کرج برای جلوگیری از ریزش جدید مهار می‌شود

فریدون محمدی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها و آسیب‌شناسی انجام شده، کارشناسان حوزه مرمت اداره کل، متوجه افتادگی در قسمت چشمه طاق شرقی پل دختر کرج شدند که این افتادگی باعث ریزش بخشی از این پل شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا اقداماتی از قبیل تامین بودجه، لایروبی و مهار افتادگی، برای شروع عملیات اجرایی حفاظت و مرمت اضطراری این پل تاریخی در دستور کار نهادهای مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: بخش عمده آسیبی که در حال حاضر متوجه این اثر تاریخی است به خاطر ریزش آب‌های سطحی و همچنین آب‌هایی است که به منظور آبیاری فضای سبز پیرامون آن جریان داشته و مستقیما وارد پایه‌های شرقی طاق پل می‌شود.

محمدی عنوان کرد: بدین منظور لازم است شهرداری نسب به آزادسازی حدود پنج متر از حاشیه این پل اقدام کند تا به موجب آن از نفوذ و ورود آب‌های سطحی و همچنین آب‌های مورد استفاده برای آبیاری محوطه به پایه و بدنه پل جلوگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: همچنین در نظر داریم با نصب تجهیزات مورد نیاز، اقدام به مهار افتادگی در قسمت چشمه طاق شرقی پل کنیم تا از احتمال بروز و ریزش حادثه‌ای جدید جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها