اینستاگرام و فیس بوک به فروش می‌رسند؟

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از فیس بوک شکایت کرده و ممکن است این شرکت مجبور به فروش اینستاگرام و واتس اپ شود. این خبری است که شوکه کننده محسوب می‌شود.

اینستاگرام و فیس بوک به فروش می‌رسند؟

ممکن است فیس بوک مجبور شود اینستاگرام و واتس اپ را به فروش برساند، زیرا این شرکت به استفاده از استراتژی شکارچی و تسلط بر بازار خود برای شکست رقبا و شرکت‌های کوچکتر متهم شده است. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شکایتی علیه فیس بوک تشکیل داده است که بر اساس پرونده‌ای مشترک از ۴۶ ایالت تدوین شده است.

اینستاگرام

در پرونده‌های قضایی ضد انحصاری گفته شده است که فیس بوک "از قدرت انحصاری خود برای از بین بردن رقابت با هزینه کاربران روزمره استفاده کرد". لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، گفت: «جلوگیری از این خرید غارتگرانه شرکت‌ها بسیار مهم است و باید اعتماد به بازار را بازیابی کرد.»

برای اینکه فیس بوک انحصار خود را بشکند، ممکن است مجبور شود از دو دارایی با ارزش خود جدا شود؛ پلت فرم تصویری شبکه‌های اجتماعی عکس محور اینستاگرام و سرویس پیام رسانی واتس اپ. اولی در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری شد، در حالی که دومی در سال ۲۰۱۴ با قیمت مناسب ۱۹ میلیارد دلار به تسخیر فیس بوک در آمد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها