کوشنر: عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل قطعی است

داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام توافق برای عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صلح عربستان و اسرائیل قطعی است.

کوشنر: عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل قطعی است

جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به تازگی به کشورهای منطقه سفر کرده گفت: "عادی سازی کامل روابط بین عربستان و اسرائیل در این مرحله اجتناب ناپذیر و حتمی است".

این اظهارات کوشنر اندکی پس از اعلام خبر توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکش ایراد شد.

کوشنر گفت که دولت آمریکا با اعلام عادی سازی روابط بین مراکش و اسرائیل ، "گام تاریخی" دیگری برداشته است و خاطرنشان کرد که دو طرف بلافاصله دفاتر ارتباطی در رباط و تل آویو را به قصد افتتاح دو سفارتخانه تاسیس خواهند کرد.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مراکش با عادی سازی دیپلماتیک کامل روابط خود با اشغال اسرائیل موافقت کرده استو در مقابل آمریکا اعلام کرده حاکمیت مراکش را بر منطقه صحرا به رسمیت می شناسد؛ جایی که دهه ها محل نزاع و اختلاف با جبهه پولیساریو بود.

مراکش چهارمین کشور عربی است که پس از اقدام مشابه امارات، بحرین و سودان طی چهار ماه گذشته روابط خود را با اشغال اسرائیل عادی می کند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران دوست
    0

    خوب ترکیه قفقاز را فتح کرد و اسراییل هم کشورهای خلیج فارس و عراق هم که یواش یواش خزید دست عربستان و چین و پاکستان هم باهم رفیق شدن الان ما موندیم و افغانستان تمام مولفه های قدرت متاسفانه واگذار کردیم الان مجلسی داریم احساساتی و اقای قالیباف به فکر عقده کشایی و روحانی هم به فکر غرور و تکبر منافع ملی و منطقه ای ایران هم چوب حراج فعلا مشکل اصلی ما یارانه هست .خوبه باید ادامه داد خدا قوت قهرمان ما باید به ندای رهبر عزیزمان که همیشه به اتحاد وهمدلی ما را دعوت میکند واقعا با جان ودل گوش کنیم و عمل کنیم .روحانی و قالی باف اتحاد اتحاد ومنافع ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها