موضع‌گیری ایران نسبت به اظهارات گروسی

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات جدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برجام تصریح کرد که ارائه هرگونه ارزیابی و تحلیل، خارج از ماموریت محوله به این سازمان تحت توافق یاد شده است.

موضع‌گیری ایران نسبت به اظهارات گروسی

کاظم غریب آبادی بامداد جمعه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود خاطر نشان کرد: تنها نقش آژانس در برجام، نظارت و راستی آزمایی اقدامات مرتبط هسته‌ای و ارائه گزارشات بروز شده در این مورد است.

مدیرکل آژانس در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری اسکای گفته بود: «ایران نباید تهدیدات خود در مورد افزایش غنی سازی و کاهش بازرسی ها را عملی کند، چرا که این اقدامات، انحراف بیشتر ایران از تعهدات خود تحت برجام است».

گروسی همچنین به طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای تعیین ضرب‌الاجل لغو تحریم‌ها و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و افزود: اگر این طرح اجرا شود باعث انحراف بیشتر ایران از تعهداتی می‌شود که با ورود به برجام پذیرفت.

وی بدون اشاره به پیامدهای خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان ذیل این توافق افزود که نمی‌تواند درک کند چه کسی از طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی منتفع خواهد شد. «اگر قرار به کاهش بازرسی‌های آژانس باشد ما به روشنی باید در این زمینه اطلاع رسانی کنیم. باید درباره آنچه قرار است رخ دهد با جهان شفاف باشیم. این تصمیم به هیچ کس از جمله ایران کمکی نمی کند.»

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها