تولیدی کارخانه فرش کاشان

مجوعه فرش کاشان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرش ماشینی کشور ایران است. این مجموعه با سابقه بسیار درخشان در زمینه تولید و فروش فرش ماشینی همواره تلاش داشته تا بهترین محصولات را در اختیار خریداران قرار دهد.

تولیدی کارخانه فرش کاشان

رضایت خریدارن مجموعه فرش کاشان از مهمترین اولویت های این کارخانه بوده است به همین دلیل ارائه محصولات با کیفیت و با قیمتی مناسب برای همگان از اصول اولیه این مجموعه بوده است.
حال سعی داریم در این مقاله مقداری از تاریخچه فرش و بعد نکاتی را درباره بهتر شناختن فرش ارائه دهیم تا بتوانیم مقداری راهنمایی و اطلاعات مفیدی برای دوستداران و خریداران فرش ماشینی ارائه کنیم .

تاریخچه

پوشاندن کف منازل از گذشته های دور به روش های گوناگونی در هر کشور و منطقه ای انجام می شده است. در اوایل تنها دلیل استفاده از کفپوش ، گرم و نرم کردن محل نشستن و خوابیدن افراد در خانه ها بوده است . به مرور زمان انسان ها تلاش کردند که در این کفپوش ها از هنر هم استفاده کنند تا مقداری منازل خود را زیبا و دلنشین تر کنند. در کشور ایران و در تمامی شهرها و روستا اغلب از کفپوش هایی همانند فرش و گلیم و گبه استفاده می شده است . تمامی این محصولات توسط انسان با دست تولید شده و از مواد و نخ های طبیعی تولید می شده اند. با گذشت زمان این هنر به مرور رو به کمال و شکوفایی رفته و بافندگان و تولیدکنندگان بسیار حرفه ای برای این هنر تربیت و پرورش یافتند. رونق این هنر در بعضی از شهرهای ایران به قری بود که این هنر فرشبافی ایران را در تمامی دنیا بسیار معروف و شناخته شده شد. هنر فرش کاشان ، فرش مشهد ، فرش قم و فرش تبریز از معروفترین این شهرها در سرتاسر ایران هستند.

در تمامی این شهر ها نیز سبک و طراحی خاص خود فرش نیز به وجود آمده بود به طوریکه از روی نقشه فرش کاملا می شد تشخیص داد که این محصول برای کدام شهر است. به همین دلیل این هنر و محصول تولیدی ، از اصالت خاص خود برخوردار بوده است.

اما با گذشت زمان و افزایش بسیار زیاد جمعیت و تمایل به تغییر دکوراسیون نیاز به فرش بسیار زیاد شد که میزان تولید کارگاه های فرش بافی به هیچ عنوان جوابگوی این نیاز نبوده اند. از طرف دیگر به دلیل پر کار و پرزحمت بودن فرش های دستبافت ، قیمت تمام شده و نهایی این محصول بسیار گران بوده ، به گونه ای که همه توانایی خرید این محصول را نداشته اند .

فرش ماشینی

همانند تمامی صنایع مدرن ، ورود تکنولوژی و ماشین های بافت فرش در ایران توسط کشورهای اروپایی و مخصوصا کشور آلمان و بلژیک بوده است. با شروع ورود این ماشین آلات به دو شهر مشهد و کاشان این شهر ها تبدیل به مرکز تولید فرش ماشینی در ایران شدند و به مرور زمان تمرکز بیشتر این کارخانه ها در شهر تاریخی کاشان باعث شد تا فرش ماشینی کاشان در تمامی دنیا شناخته و معروف شود.

از مزایای عمده فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت باید به این موارد ذکر کرد :

سرعت بسیار بالای تولید فرش ماشینی موجب شد تا فرش به راحتی در بازار وجود داشته باشد و در دسترس همه اقشار جامعه وجود داشته باشد . فرش که عمدتا کالایی لوکس بوده و تنها تعداد معدودی از خانواده ها توانایی خرید و استفاده فرش دستبافت را داشتند به مرور زمان تبدیل به کالایی شد که همه خانواده ها به راحتی توان خرید آن را داشتند. به همین دلیل در سال های اخیر در تمامی خانه های ایرانی چه شهری و چه روستایی فرش ماشینی و فرش کاشان دیده می شود.

استفاده از مواد اولیه مصنوعی نیز موجب شد تا قیمت فرش ماشینی بسیار پایین تر از فرش دستبافت باشد و همین دلیل قیمت پایین تر فرش های ماشینی باعث شده که این محصول در دست همگان قرار گیرد و فرش ماشینی به عنوان اصلی ترین جزء در خانه های ایرانی تبدیل شد.

از دیگر مزایای فرش ماشینی باید این نکته را ذکر کرد که با ورود طراحان خلاق و جوان در صنعت فرش ماشینی تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگبندی فرش به وجود آمد تا نظر همه خریداران با هر سلیقه ای را جلب کرد.

قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی در قیاس برابر فرش دستبافت بسیار پایین تر بوده به همین دلیل خرید فرش ماشینی برای همه افراد مقدور بوده و توانایی خرید این محصول را دارند.

قیمت فرش ماشینی نیز نسبت به شانه و تراکم نیز تفاوت دارد . با بالا رفتن میزان تراکم و شانه فرش ، کیفیت و زیبایی فرش افزایش یافته و همینطور قیمت فرش نیز بالاتر می رود. برای مثال قیمت فرش ماشینی 1000 شانه بالاتر از فرش 700 شانه است و قیمت فرش 1200 شانه از 1000 شانه و 700 شانه بالاتر خواهد بود .

خرید فرش کاشان

برای خرید محصولات کارخانه فرش کاشان روش های متفاوتی وجود دارد. خریداران فرش کاشان می توانند نسبت به راحتی و نیاز خود از یکی از این روش ها اقدام به خرید نمایند . برای خرید حضوری نمایشگاه فروش کارخانه فرش کاشان در دو شهر کاشان و تهران است که خریداران می توانند با مراجعه به هر یک از این شعب محصولات را از نزدیک دیده و اقدام به خریداری نمایند.

فروشگاه فرش کاشان واقع در محل کارخانه ، شهرک صنعتی فتح المبین است . نمایشگاه مرکزی کارخانه فرش کاشان ، فروشگاه تهران است. آدرس فروشگاه تهران ، تهرانپارس شرقی خیابان 196 شرقی پلاک 78 فروشگاه فرش کوروش واقع شده است.

فرش سجاده ای

کارخانه فرش کاشان از تولید کننده های مطرح فرش نمازخانه ای و فرش سجاده ای جهت رفاه حال خریداران و نمازگزاران عزیز اقدام به فروش اینترنتی فرش سجاده ای با قیمت بسیار عالی و کیفیت بالا کرده است

قیمت فرش سجاده ای بستگی به نوع نخ و بافت ان دارد که بهترین انها 700 شانه با نخ اکرولیک هست

جهت ثبت سفارش فرش سجاده ای فقط کافیست با مشاوران کارخانه و مشاوران دفتر فروش تهران هماهنگ کنید شماره تماس های تهران 02171333200 جهت راهنمایی و ثبت سفارش

برای خریدارانی که در شهرهای دیگر نیاز به خرید دارند ، مجموعه فرش کاشان راه های گوناگونی برای خریداران فراهم آورده است . سایت اینترنتی کارخانه فرش کاشان به آدرس www.bfarsh.com مرجع اصلي خريد اینترنتی است. در این سایت تمامی محصولات موجود با بهترین عکس ها نمایش داده شده است. خریداران با مطالعه تمامی خصوصیات یک فرش و مقایسه محصولات به راحتی می توانند انتخاب خود را انجام داده و در همان جا با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی اقدام به پرداخت بیعانه و ثبت سفارش نمایند. برای اطمینان خاطر خریداران از خرید اینترنتی ، اعتبار این سایت توسط نماد اعتماد الکترونیکی تضمین شده است.

همچنین در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و واتساپ و تلگرام مشاوران کارخانه آماده پاسخگویی و راهنمایی برای خریداران هستند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها