آیت‌الله علم‌الهدی: حجاب با بخشنامه درست نمی‌شود

امام جمعه مشهد گفت: نمی‌گوییم زنان را به زور با حجاب کنیم. حجاب ناشی از باورمندی مبتنی بر احکام شرعی است. انسان باید خدا را باور داشته باشد تا این حکم شرعی را انجام دهد و معتقد به مبانی آن باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی: حجاب با بخشنامه درست نمی‌شود

اآیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم پایانی جشنواره "گوهر فاطمی، عفاف و حجاب" در مشهد افزود: حجاب و عفت یک واقعیت اخلاقی است که در افراد بر حسب فطرت دینی و مبانی باورمندانه خودشان باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: انسانها بر اساس باور به خدا و معاد، دین‌دار هستند و دین مداری با قدرت و تحکم و اجبار ایجاد نمی‌شود و تابع باورمندی انسان است. برخی خیال می‌کنند خدا و معاد است و برخی به آن باور دارند و بین خیال و باور فاصله است.

او اضافه کرد: خیلی از افراد مسلمان و شیعه اند و از نظر برنامه شعاری و ظاهری در سطح بالایی هستند اما وقتی در موقعیتی خاص قرار می‌گیرند هیچ تصلبی نسبت به ارزشهای دینی و ترک منکرات ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بی حجابی، مظهر منکرات و مظهر مبارزه با دین و مبانی اسلام است. وقتی یک زن بی حجاب با قیافه ناهنجار در عرصه اجتماعی ظاهر می‌شود احساس یک متدین این است که به او دهن کجی می‌شود.

علم الهدی افزود: نمی‌گوییم زنان را به زور با حجاب کنیم. حجاب ناشی از باورمندی مبتنی بر احکام شرعی است. انسان باید خدا را باور داشته باشد تا این حکم شرعی را انجام دهد و معتقد به مبانی آن باشد.

وی ادامه داد: مساله در ولنگاری، بی عفتی، بی بند و باری و بی حجابی در جامعه است اگر بنا باشد این ولنگاری و بی حجابی به وجود آید اولین ضربه بزرگ آن بر پیکر دفاعی اسلام در جامعه است.

او افزود: در دفاع مقدس که رزمندگان و جوانان با استقبال به زیر آتش دشمن می‌رفتند بر اساس باورمندی آنها نسبت به دین بود و نتیجه آن این شد که با دست خالی دشمن و تمام دنیا را شکست دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بنا شد اصل عفاف و حجاب در جامعه از بین برود و یک بی حجاب با قیافه منکراتی خود نه تنها حد شرعی را زیر پا گذاشته است بلکه به صورت یک سم مهلک، دین مداری جوان را هدف گرفته و همچنین سم مهلکی برای جریان دفاعی کشور و اسلام است.

علم الهدی افزود: آن جوانی که با عشق دین می‌خواهد وجود خود را برای خدا، کشور و انقلاب فدا کند، فرد بی حجاب او را هدف گرفته است و او را به صورت فرد لائیک و لاابالی در می‌آورد و اصول اساس دین مداری و باورمندی او را با تحریک غرایز جنسی از او می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) قبل از اینکه مظهر زهد باشد مظهر عفاف و حجاب است. چنانکه در برابر، یک پیرمرد به گونه‌ای صحبت می‌کرد که تُن صدایش مشخص نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:وی اضافه کرد: اگر حجاب شرعی و دقیق رعایت شود از بسیاری از مفاسد اجتماعی مصون و محفوظ خواهیم بود و هر مقدار که در عرصه های زندگی اجتماعی دقت کنیم که حجاب به صورت دقیق اجرا شود به همان مقدار، نسل و جامعه ما از مفاسد فاصله می‌گیرد.

علم الهدی افزود: باید در کانون خانواده و خارج از آن در بین اقوام و بستگان و سپس کل جامعه در عرصه مقابله با موضوع خانمان برانداز بی حجابی تلاش کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: جریانهای ضد دین هم در بین تمام شعائر دینی از مدتها قبل روی حجاب و عفاف تکیه کردند در کشورهای لائیک در هیچ مظهری از مظاهر دینی جز حجاب مخالفت نمی‌کنند و این هم بر حسب دشمنی آنها با اسلام است که این دین را سنگلاخی در برابر خوی استکباری خود می‌بینند.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای ارتش اشاره و بیان کرد: در بسیاری از موارد و نارسایی‌ها وقتی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رصد می‌کنند ارتشیان و خانواده آنها دخالتی ندارند و این افتخار بزرگی برای این خانواده بزرگ است که رسالت دفاع از دین و انقلاب را به دوش می‌کشند.

وی اضافه کرد: محور اصلی حرکت دفاعی و ارزشی ما اسلام و ارزشهای اسلامی است و امروز نیروی دفاعی در دیگر کشورها حافظ مرز جغرافیایی و آب و خاک و هویت ملی آنهاست اما به برکت انقلاب اسلامی نیروهای نظامی و مسلح ما قبل از حفاظت از مرز و آب و خاک مدافع ارزشهای اسلام و تمام هویت دینی و اسلامی جامعه هستند که بالاتر از حفظ و دفاع از آب و خاک است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • مم
    0

    شکمت سیره ها

  • احمدی
    0

    فقر که بیاید دین هم می رود وقتی طرف پول نداره چادر ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزارتومانی بخرد به مانتو اکتفا می کند ، اقای علم الهدی ارزش پول کشور طی چهل سال گذشته چند هزار درصد سقوط کرده یعنی در سال ۱۳۶۰ با ۲۰۰ هزارتومان می شد در یک شهر خانه خرید الان با ۲۰۰ هزارتومان می شود یک دست کله پاچه تمیز نشده خرید . حالا هی بگو حجاب و....

  • سریجانی
    1

    مبلغانی چون حضرت مستطاب در کشور نه تنها کسی را دین دار نکردید بلکه دین دارهای قبل ازانقلاب را هم از دین بری کردید چون به عینه دیدند که گفتارتان با منش وکردارتان همخوانی ندارد مثلا الان در هر خانواده ایرانی حداقل یک بیکاروجود دارد در خانواده جناب مستطاب کسی بیکار هست ؟ یقینآ خیر چون فرزندان شما اقازاده هایی با ژن عالی هستندو مرحومین تان هم در بهترین نقطه حرم های مطهر دفن می شوند .

    نظرات شما -
    • طرفدارقانون با ارزش حجاب
      1

      اتفاقا الان بیشتر از قبل انقلاب مذهبی هستند

    • به طرفدارقانون با ارزش حجاب
      1

      اتفاقا الان ریاکارها بیشترند اون موقع مشخص بود کی اهل دین هست و کی نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    مشکل اقتصادی حل بشه مشکل حجاب هم حل میشه حاج آقا

  • رضا
    1

    حجاب با سخنرانی وحدیث گفتن دیگراثری نمی کند تا زمانی که یک بدحجاب یابی حجاب مثل کرونا حادثه ای پیش نیاید حجاب را رعایت نخواهد کرد با حجابان چون بیشتر در منزل هستند و کمتر در جامعه بی خود نمی گردند به چشم نمی آید اگر روزی بگویند حجاب اجباری نیست همه با حجاب می شوند چون خانم های محترم ضرر بی حجابی را ندیده اند

    نظرات شما -
    • زن مسلمان باحجاب
      0

      آنوقت همه بی حجاب می شوندحتی با حجاب. قانون حجاب برای این نیست که بی حجاب ها با حجاب شوند برای آنکه با حجاب ها بتوانند با حجاب بمانند

  • ناشناس
    0

    آقای علم الهدی رهبری فرمودنددر مورداجبار حجاب اسلامی سخن نگویید از طرفی مشکل بزرگ این است که شما در سن بالا می خواهید به جوانان تصمیم بگیرید آن هم جوانان تحصیل کرده وصد حیف برای اثبات نظر خودتان از سربازان وشهدا ی زمان جنگ استفاده میکنید که این اوج بی انصافی است واگر کمی مطالعه داشته باشید حجاب را به خاطر همان رزمندگان قانون کردند ولی حالا از آن قانون همه برای خود سخنانی میگویند که در شأن نه رزمندگان است که توپ را بر زمین آنها میاندازند ونه در شأن شما است که این گونه قشر تحصیل کرده وپاک بانوان را به زیر سئوال میبرید بهشت وجهنم هرکس برای خود اوست واگر هنری دارید به اصلاح جامعه بکوشید که اگر جامعه اصلاح شود تمام معصیت هااز بین میرود

    نظرات شما -
    • طرفدارقانون با ارزش حجاب
      0

      رهبری بارها فرمودند "در موضوع زن و حجاب با دنیا از موضع طلبکارانه صحبت کنید" اگر نبود قانون باارزش حجاب بعضی ها دو تیکه می پوشیدن

  • ازادی وطن
    0

    حاجی برابری رحم مهربانی خدامحوری عدم فاصله طبقاتی عدم دستبرد نزدن ب بیتالمال اخلاق محوری حجاب درگفتار رانتخواری اختلاس عدم اختلاس برابری راستگویی درستکاری ووووو همه رفتارهای خداپسند ومردم پسند ایادراین مملکت انجام میشود فقروتنگدستی بزرگترین رنجش خداست درکشوری که دریایی رحمت الهی وثروت است چراباید ۶۰میلیون چشم انتظار یارانه باشند چرابه مشکلات مردم اشاره نمیکنید فقط امربمعرف رادرحجاب می بیند همه چی درست شده فقط حجاب درست نیست من بارها شنیدم فقردرجامعه مادر تمام فسادهاست وماد

  • ناشناس
    0

    همه مشکلات مردم حل شده فقط حجاب مونده .

    نظرات شما -
    • یه بنده خدا
      1

      هرچیزی سر جای خودش

    • به یه بنده خدا
      0

      خوب هیچ چی سرجاش نیست...تازه اگر به مدل حرف زدن تو باشه هرکی اعتقاد خودش

  • ت
    0

    وزیر بهداشت دغدغه کرونا دارد و در مورد حجاب نظر نمی دهد آقای علم الهدا در مورد حجاب باید نظر بدهد کارش همین است ولی وقتی درمورد کرونا صحبت بکند خودش را ضایع می کند هرکس به دین خودش...طرف ۸ در،دانشگاهها داخل و خارج در،رشته روابط بین الملل تحصیل می کند آنوقت به راحتی علم الهدا در جایگاه استاد روابط بین المللی میزند

  • mohsen
    0

    وقتی امسال شما ۴۰ سال تو لباس پیغمبر خون مردم مکیدن چه توقعی داری مردم میکن اگه دین اسلام خوب بود اول باید شما رو هدایت میکرد نه این که دزدتون کنه

  • ناشناس
    0

    جان مادرت نظرنده

  • نام مستعار
    0

    اگر تمامی حوزه علمیه ها تعطیل بشه مشکل حجاب حل خواهد شد.

  • ناشناس
    0

    حاج آقالطفاًكمتربه خانمهاى محترم وباشعوركشورمون نگاه معلومه فقط كارت بعدازخواب نگاه كردن به اين بانوان محترمه چون اينطوركه ازبياناتت مشخصه هيچ مشكلى رو درمملكت نه مىبينى نه درك ميكنى حاج آقابده نكن اين كارارو

  • علی
    0

    مگر کشورهای مالزی ، جنوب خلیج فارس ، ترکیه ، شمال آفریقا که حجاب در انجا اجباری نیست مسلمان نیستند وفقط ما مسلمانیم . مسئله حجاب را اخوند ها از خودشان در آورده اند و در هیچ جای منابع اسلامی به ان اشاره نشده است.

    نظرات شما -
    • متین
      2

      اولا چرا به همین راحتی دروغ میگی هم در قرآن آیات مربوط به حجاب هست هم حدیث . دوما در کشور های اسلامی دیگه مثل همین ها که ذکر کردید مسلمان های زیادی هم حجاب دارند . حتی ترکیه . مشکل اصلیه ما اینه که میخواهیم به زور کسی رو با حجاب کنیم اگر با منطق و استدلال صحبت بشه و حق انتخاب آزاد در اختیار همه قرار گیرد قطعا نتایج بهتر و زیبا تری داره.

    • اسماء
      0

      محجبه های این کشورها خیلی آزادی ندارند مانند زنان محجبه کشور بزرگ ترکیه که نمی توانند از استخر استفاده کنند و... باوجود دولت اسلامگرا۲۰ سال

  • کیان
    1

    آقایی علم الهدی بعضی از جوانان ما بی ناقاره رقاصن شما آنها را تحریک نکن وقتی شما می‌گویی که کار با بخشنامه و قانون درست نمی‌شود فکر میگند که با اسید پاشی درست می‌شود لطفا به موضاعات مهم تر بپرداز مانند صیغه برای برادران مسلمان عراق و دیگر کشور ها

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه راست میگی فکر شکم مردم باش نه حجاب هرکه میخواد توقبر خودش بخوابه

    نظرات شما -
    • A
      1

      خوب تو قبر خودش بخوابه حرفی نیست ولی اینکه با بی حجابی حقوق چند نفر دیگه رو ضایع میکنه مهمه

    • ایرانی
      0

      شما مگه حقوق بگیر حجاب مردمی،خودتو درست کن گناه نکنی نازنازی

  • کارگر
    0

    برنج ده کیلویی هندی را ۲۴۰هزارتومان به مردم بفروشند خدا این وسط کجاست حاج آقا

  • موسوی
    1

    از دختران و زنان ایرانی که عرب های عراق و،،،، صیغه میکنند هم حرفی بزن سید،،،،، عراقی که روزی دشمن ما بود،،،،،، از گرانی بگو،، از دزدی و اختلاس مسولین،، از فرار آقا زاده ها بگو،،، از خانه های میلیاردی و مال و. منال تان،، از ثروت هایی که اندوخته کرده اید برای شب اول قبر،،، از خوردن بیت آلمال بگو،،،، از عدالت و تعصب حضرت علی نسبت به بیت آلمال بگو،،، از 60 میلیون فقیر ایرانی بگو،،، از گرانی اجناس و خانه و ماشبن بگو،،،، از انحراف جوانان بگو که عاملش چه کسانی هستند،،،، فرض کن کل زنان ایران زمین حجاب داشته باشند،،، ولی فساد زیر حجاب و انحراف زیر حجاب دردی را دوا نمی کند،،،، کاش اگر هدفتان امر به معروف و نهی از منکر است اول خودت و بعد مسولین را،،،،،

  • بسیجی
    0

    مخالفان شمارو باید اعدام کرد تا خوشبخت بشیم

    نظرات شما -
    • کوروش
      1

      خدا بهت عقل بده چقدر گرفتی

  • عزراییل
    0

    آخوندهای که از سر بی سوادی به طلبگی رفتن وقتی خود را در جایگاه رفیع می بینند برای اینکه خود را بزرگ جلوه دهند عمدا حرف هایی می زنند که نیمی از افکار جامعه تکان بخورد و عافل از اینکه موجب تضعیف دین می شوند...

  • محمودی
    0

    اقا این همه در مورد حجاب حرف میزنید و دغدغه شده قبول این یکی از دغدغه های همه ما ایرانیاست همه ما وقتی میبینیم همسر ما خواهر و مادر ما یکم حجابش شله تذکر میدیم ولی ما که تو جامعه بیحجابی نمیبینیم! چرا یجوری حرف میزنید که کلا همه کشف حجاب کردند؟آیا این یک دغدغه اصلی تو مملکت شده؟ شاید شل حجابی باشه و اینو نمی شه و نمیتونید برش گردونید به زمان عصر قدیم دیگه این فرهنگیه که شما 40 ساله معلمش بودی و این نتیجه کار شماست اصلو بچسبید اگر فقر از در بیاد تاداخل دین و ایمان از پنجره میره بیرون چجور اون دنیا جواب خدا رو میدید شما که مسئولید!!!!

  • ایرانی
    0

    با سلام آقا غیرت چیه اگه میدونید خدا رو شکر همه مردم ایران نه دنیا دارن این غیرتو،یارو شوهر داره،داداش داره،عمو،دایی و غیره خودش میدونه با محیطی که داره زندگی میکنه چجوری بگرده،سال ۲۰۲۰ اینا رو ول کنید،اگه طرف بد میگرده شما نگاهش نکنید هم شما عذاب وجدان نمیگیری هم چشاتون درد نمیگیره. ملمکتو ول کردید به حجابش گیر دادید

  • پایدار
    0

    حاج آقا چرا اینقدر حساسیت به پوشش زنان دارند . وضعیت پوشش مردان که خیلی بدتر است . کاری کنند زنها هم دچار مشکل نشوند . آخه هم شلوار کوتاه شده و هم ریش را سه تیغه میکنند . هم نافشون پیداست . آخه این مشکل هم حل کنند

  • یه نفر
    0

    وقتی فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر میرود....شما مردم رو فقیر کردید نتیجه دین هم معلوم شد!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها