ششمین عضو شورای شهر ساری بازداشت شد

دستگیری ششمین عضو شورای اسلامی شهر ساری به اتهام فساد مالی، پرونده فساد در شهرداری مرکز مازندران را وارد مرحله جدیدی کرده است.

ششمین عضو شورای شهر ساری بازداشت شد

این عضو شورای شهر ساری که سابقه چهار ساله ریاست بر این نهاد را در دوره چهارم و یک ساله دور پنجم در کارنامه اش دارد ، طبق اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی سه شنبه شب (دیشب) دستگیر شد و دادگستری مازندران هم امروز آن را تایید کرد.

با تایید دستگیری این عضو شورای شهر ساری ، این شورا که بتازگی با ورود ۲ عضو علی البدل به حد نصاب رسیده بود، بار دیگر از حد نصاب برای تشکیل جلسات خارج شده است.

طبق قانون شوراها ، اکنون بار دیگر شورای شهر ساری باید حداقل ۲ ماه دیگر منتظر بماند تا بتواند در باره ورود اعضای جدید علی البدل برای تداوم ماموریت تصمیم بگیرد و یا حتی منحل شود.

دادگستری مازندران خبر دستگیری ششمین عضو شورای شهر را تایید کرد ولی نامی از فرد دستگیر شده نبرد.

روابط عمومی دادگستری مازندران از قول حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رییس این مجموعه با تایید دستگیری عضو شورای شهر ساری ، مبارزه قاطع و بدون چشم پوشی با انواع فساد را از وظایف دستگاه قضایی اعلام کرد و به مردم وعده داد تا دستگاه قضایی با هر گونه فساد اداری، مالی و تضییع اموال عمومی سریع و قاطع و بازدانده برخورد کند.
اگرچه زمزمه وجود فساد در بدنه مدیریت شهری شهر ساری از مدت ها قبل حتی پیش از روی کار آمدن شورای اسلامی دوره پنجم به صورت غیر رسمی وجود داشت ، ولی از تابستان سال ۹۷ با دستگیری تعدادی از مدیران شهرداری تبدیل به پرونده قضایی شد.

با دستگیری ششمین عضو شورای اسلامی شهر ساری ، اکنون تعداد دستگیری ها و بازداشتی ها بر سر این پرونده به ۱۱ نفر در مجموعه شورای شهر و شهرداری رسیده است.

پیش از این شهردار ساری که ۱۷ آبان ماه بر سر این پرونده دستگیر شده بود و در حال حاضر امورات شهر با تفویض اختیار به معاونان شهردار پیگیری می شود.

شورای شهر ساری بتازگی مصوبه فقدان شرایط احراز صلاحیت را برای انتخاب شهردار جدید به فرمانداری ارائه کرده بود ولی اکنون مشخص نیست آیا این مصوبه با دستگیری عضو جدید شورا و خارج شدن آن از حد نصاب قابل پیگیری است یا خیر؟

خبرنگار ما هنگام نگارش این خبر متوجه زمزمه هایی در محافل رسانه ای شده که از بازداشت هفتمین عضو شورا شهر ساری حکایت دارد ولی پیگیری هایش برای تایید یا تکذیب این شایعه به جایی نرسید.

پرونده فساد شهرداری ساری مربوط به دوره شهردار قبلی است و به صورت رسمی تیر ماه سال ۹۷ از سوی دادگستری مازندران با عنوان " پرونده اختلاس سه هزار میلیارد ریالی " در باره آن اطلاع رسانی شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • محمد
    0

    مثلی می گوید فردی بیکار بود چکشی بر....خود زد و بعد دادمی زد های .....های..... حالا این شوراها درد سر شده اند صدها قاضی باید به پرونده اینها رسیدگی کند صدها نیروی امنینی و انتظامی باید مواظبت کنند و صد البته همه هم به دام نمی افتند اگر قرار است شوراها به کارشان ادامه دهند باید در قوانین آن تجدید نظر شود شرائط انتخاب شوندگان باید طوری باشد که افراد فاسد نتوانند نفوذ کنند نظارت بر کار شوراها باید دقیق تر شود

  • شهروند۱
    0

    لعن و نفرین بر آن کسانیکه شورای های شهری را بنیان نهادن ، آخه ترا خدا بجز کارشکنی ،اختلاس ،سوء استفاده های شخصی و فامیلی ، واگیر کردن بهترین زمین ها در شهر ها بنفع خود ، حقوق های آنچنانی ، سوء استفاده از موقعیت شغلی وووو چه نفعی برای مردم داشتن و دارند ، چه کسی میتونه اذهان کنه که در شهر خود شورای شهر سالمی داره ، این هم از وضعیت آبگرفتگی شهرها و مردم مظلوم خوزستان. آقایون مسئول تا کی باید هزینه های بیت المال توسط این شورای های کذابی که روز بروز بانگ کثافتکاری بیشتر آنها زده میشود را برچیده شود ، اصلا شورای شهر به چی دردی میخوره ..

  • ابوذر
    0

    خدا ما رو نجات بده ار دست این دست اندر کاران فاسد. اقتصادی.و اخلاقی

    نظرات شما -
    • ستم‌دیده
      0

      ما‌باید‌خو‌دمان‌خود‌را‌نجات‌بدیم‌از‌دست‌اهریمنان‌دزد

  • آرش
    0

    سلام . من در شهرستان ساري زندگي ميكنم به نظر من بايد كلا شوراي شهر ساري منحل شود. به درد هيچ چي نميخورن جز اختلاس و ..... هيچ فايده اي براي شهر ندارند. اصلا چه. اشكالي داره براي انتخاب شهردار ، انتخابات بر گزار بشه . تا اين شوراهاي فساد در سراسر كشور بساطش بر چيده بشه . به خدا هيچ شهري از اين بابت ضرر نميكنه . تازه پولهايي كه اينا ميخورن و يا فسادي كه اينا توي شهر داري ها دارند بر چيده ميشه . ي شهر تو ايران بگه اين شوراي شهر براش فايده داره؟الان فقط ضرر دزدي آقايون رو ما شهروندهاي ساروي بايد بديم كه نه شهردار داريم و نه مسءولي براي اين همه پروژه هاي نيمه كاره شهرداري ساري . نميدونم زمان از دست رفته اي كه الان هيچ خدمتي شهرداري ياري نداره غير قابل جبران هست براي شهروندان ساروي . كي جوابگو هست؟؟؟؟؟؟

  • ازادی وطن
    0

    انتخاب رییس جمهوری وشوراهای شهرباید تفکیک شود چندسال تقلب

  • ستم‌دیده
    0

    اینجا‌کشور‌نیست‌دزد‌خونه‌است

  • ناشناس
    0

    به خدا جای تعجب داره مردم به این ها رای میدن میشن شورا شهر که مشکلات شهر کمتر بشه نه مشکلات بیشتر بشه

  • سام
    0

    سازمان بازرسی و قوه قضاییه باید ورود کنه به شهرداری ها چه گذشته چه الان

  • حسابدار
    0

    علت اینکه شهرداری ها کمتر مورد حسابرسی قرار میگیرند که در صلاحیت سازمان حسابرسی نیست و دارای قانون خاصی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها