افشای مکالمه داور جنجالی با خانواده‌اش؛ باور کنید من نژادپرست نیستم!

داور جنجالی بازی شب گذشته پاری سن ژرمن و باشاک شهیر ترکیه که در مظن اتهام قرار دارد به خانواده‌اش گفته که من هیچ حرفی نزده‌ام.

افشای مکالمه داور جنجالی با خانواده‌اش؛ باور کنید من نژادپرست نیستم!

شب گذشته در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال، باشاک‌شهیر به دلیل توهین نژادپرستانه‌ داور چهارم بازی از زمین مسابقه بیرون رفت. به قدری این بازی جنجالی شد که یوفا بازی را یک شب به تعویق انداخت و این جدال به امشب موکول شد.

سباستین کولتسکو، داور رومانیایی که جنجال بازی باشاک‌شهیر را به پا کرد هنوز به طور رسمی در خصوص حرفی که زده صحبت نکرده است.

ماجرا از این قرار است که داور چهارم به کمک مربی باشاک شهیر توهین نژادپرستانه کرده که «دمبابا» با شنیدن این حرف به سمت داور می‌آید و شدیداً اعتراض می‌کند. او در اعتراض‌هایش به داور می‌گوید که چرا از واژه نژادپرستانه استفاده کرده در صورتی که می‌توانسته جور دیگری بیان کند. این اعتراض او باعث می‌شود که نماینده ترکیه حاضر نشود با حضور این داور به زمین بازگردد. جالب اینجاست که تصمیم گرفته شد جای این داور با یکی از داوران اتاق ویدیوچک عوض شود ولی باشاک‌شهیر بر این عقیده بود که او نباید کلا در اینجا حضور داشته باشد.

طبق گزارشی که ProSport منتشر کرده کولتسکو در خصوص این مطلب با خانواده‌اش صحبت می‌کند. این رسانه مدعی شد که داور چهارم خطاب به خانواده‌اش گفت: من فقط خواستم آدم خوبی باشم. نمی‌روم ببینم که سایت‌ها و رسانه‌ها در خصوص من چه نوشته‌اند ولی هر کس که مرا می‌شناسد می‌داند من نژادپرست نیستم. حداقل امیدوارم.

پس از این اتفاق، اویدیو هاتگان، داور اصلی مسابقه سکوت اختیار کرد و در این خصوص به europe1 گفت: ما نمی‌توانیم در حال حاضر بیانیه بدهیم. اول باید در خصوص این موضوع با یوفا صحبت کنیم. مشخصا ما ناراحت هستیم ولی به این سکوت ما احترام بگذارید و موقعیت را درک کنید.

پس از این بازی نیز به نقل EFE وزیر ورزش رومانی در خصوص اظهارات داور رومانیایی عذرخواهی کرد و گفت: من از طرف کشور رومانی در خصوص اتفاقی که رخ داده عذرخواهی می‌کنم. ما هر نوع بیان و صحبتی که بتواند نژادپرستانه یا تبعیض آمیز تلقی شود به شدت محکوم می‌کنیم.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها