انسداد 313 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان/ کبودرآهنگ با بیشترین چاه‌های غیرمجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: امسال ۳۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود شد که شهرستان کبودرآهنگ با ۱۱۲ چاه بیشترین و فامنین با یک چاه کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص دادند.

انسداد 313 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان/ کبودرآهنگ با بیشترین چاه‌های غیرمجاز

منصور ستوده در این باره با بیان اینکه شهرستان همدان نیز با انسداد ۷۷ چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار دارد، افزود: دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز استان دارند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تعادل بخشی از نیمه دوم سال ۹۳ در همدان تاکنون، نزدیک به ۵۰۵۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که موجب صرفه‌جویی بیش از ۳۳۴ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه گروه های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: ۲۳ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

ستوده خاطرنشان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۷ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است و بر اساس پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۹، تعداد این کنتورها به ۵۰۰ عدد می‌رسد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها