مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد:

واحدهای صنفی گروه دو در صورت بازگشایی خودسرانه مرتکب تخلف شده‌اند

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: واحدهای مشاغل گروه دو که در حال حاضر با شنیدن خبر نارنجی‌ شدن، خودسرانه اقدام به بازگشایی واحد خود کرده‌اند، مرتکب تخلف شده‌اند و طبق مقررات با این واحدها، برخورد خواهد شد.

واحدهای صنفی گروه دو در صورت بازگشایی خودسرانه مرتکب تخلف شده‌اند

امیر دلداری در خصوص بازگشایی برخی اصناف پس از اعلام خبر وضعیت نارنجی مشهد اظهار کرد: اتاق اصناف از روز دوشنبه پیگیر پیشنهادی‌ است که اگر ستاد کرونای استانی موافقت خود را اعلام کند، مشاغل گروه دو تا روز ۲۲ آذر و بازگشایی، از ساعت ۱۰ تا ۱۷ بتوانند فعالیت کنند. پیشنهاد به ستاد کرونای استانی داده‌ شده اما هنوز پاسخی دریافت نشده‌ است.

وی در خصوص لزوم امتداد تعطیلی واحدهای گروه دو تا صدور مجوز گفت: خبرهایی مبنی بر نارنجی شدن وضعیت کرونایی مشهد منتشر شده اما هنوز مجوزی برای بازگشایی صادر نشده‌ و قرار است شنبه ۲۲ آذر ماه بازگشایی مشاغل گروه دو انجام شود.

واحدهای مشاغل گروه دو که در حال حاضر با شنیدن خبر نارنجی‌ شدن به صورت خودسرانه اقدام به بازگشایی واحد خود کرده‌اند، مرتکب تخلف شده‌اند و طبق مقررات با این واحدها برخورد خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به آمار بازرسی‌های انجام شده از ابتدای اعمال محدودیت‌ها تصریح‌ کرد: از ابتدای ایجاد محدودیت‌های کرونایی تاکنون، حدود ۱۸۵هزار بازرسی انجام و ۳۷۴۰ اخطار کتبی و ۶۴۱ برگ جریمه صادر شده و ۵۳۴ واحد پلمب شده‌اند.

دلداری ادامه‌ داد: گشت‌های بازرسی ظرف چند روز باقیمانده، همچنان ادامه خواهد داشت، از ۲۲ آذر ماه، باز هم گشت‌هایی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و مشاغل گروه‌های یک و دو که از شنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند، باید پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌هایی که از ستاد کرونا به آن‌ها ابلاغ شده‌ را رعایت کنند.

وی خاطرنشان‌ کرد: تا روز دوشنبه که خبر نارنجی شدن وضعیت مشهد پخش نشده‌ بود، حدود ۷۰ درصد اصناف رعایت می‌کردند اما بعد از انتشار این خبر، برخی به گمان اینکه ما از وضعیت قرمز خارج شدیم و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد در خصوص لزوم ادامه‌دار بودن همکاری مردم با دستورالعمل‌های ابلاغی بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته، این فعالیت‌ها غیر مجاز است و واحدهای صنفی باید تا روز شنبه تعطیل باشند.

امیدوار هستیم که مردم تمکین کنند، زیرا اگر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها کنار گذاشته‌ شود، ممکن است دوباره به حالت قرمز بازگردیم.

دلداری اضافه‌ کرد: از کسبه‌ای که طی این مدت همکاری کرده و واحد صنفی خود را تعطیل کرده‌اند، تشکر می‌کنیم. همکاری این افراد باعث شد تا مشهد در وضعیت نارنجی و رو به بهبود قرار گیرد. امیدواریم که این همکاری و مساعدت افزایش یابد تا مشهد در وضعیت زرد و حتی سفید قرار بگیرد و مشاغل گروه ۳ و ۴ نیز بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها