فعال سیاسی اصولگرا:

نمی‌توان توقع داشت بعد از ۴۲ سال، امثال طالقانی‌ها و باهنرها در مجلس باشند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمی‌توان توقع داشت بعد از ۴۲ سال امثال طالقانی‌ها و باهنرها در مجلس حضور داشته باشند. ایران هم مثل همه دنیا تغییر کرده است و آدم‌های جدید مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند.

نمی‌توان توقع داشت بعد از ۴۲ سال، امثال طالقانی‌ها و باهنرها در مجلس باشند

اولین سال مجلس یازدهم با سال‌ پایانی دولت دوازدهم همزمان شده است. همچنین همان‌طور که از نتیجه انتخابات سرد مجلس یازدهم معلوم بود، بهارستان‌نشینان سعی‌شان را برای رویارویی با دولت روحانی به کار می‌گیرند که درباره انگیزه‌ آنها بحث‌ها و برداشت‌های مختلفی مطرح می‌شود.

محمدتقی ‌رهبر، فعال سیاسی اصولگرا، در این‌ باره اظهار داشت: مجلس جایگاهی مهم و مشخص و به فرموده امام (ره) در رأس امور قرار دارد. من هم این روزها در تلویزیون و رسانه‌ها دیده‌ام که بین مجلس و دولت مباحثی به وجود آمده اما این اختلاف‌نظرها کاملاً طبیعی است. به‌ هر حال امور مملکت مهم و برای تصمیم‌گیری در هر موضوعی جدیت و تیزبینی لازم است. به همین دلیل باید تلاش کرد امور به‌‌ طور دقیق و صحیح پیگیری شود تا دولت و مجلس کشور را دشمن‌شاد نکنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: البته مجلس جای نقد و بررسی موضوعات و ایراد گرفتن از کارهایی است که در امور مختلف کشور انجام می‌شود. توصیه من به ‌عنوان یک خدمتگزار نظام این است که همه با هم گفت‌وگوهای کارشناسی انجام دهند و در جدل چیزی جز شر نیست. البته قویاً معتقدم بحث‌های این روزها تنش و تضاد نیست و ان‌شاءالله که رفتار دولتی‌ها و نمایندگان مجلس باعث سوءاستفاده بدخواهان نظام مقدس اسلامی نشود.

او تصریح کرد: برخی می‌گویند که چون بیشتر نماینده‌های مجلس دورهِ اولی هستند با اصول نمایندگی آشنایی چندانی ندارند که به نظر من این حرف صحیح نیست. ما در هیچ جای قانون نمی‌بینیم کسی می‌تواند در انتخابات شرکت کند که حتماً سابقه حضور در صحن بهارستان را داشته باشد. فضای سیاسی به همه اجازه می‌‌دهد در صورت برخوردار بودن از شرایط لازم بتواند در انتخابات مجلس ثبت‌نام کند و اگر منتخب مردم شد، باید او را به عنوان نماینده مجلس پذیرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا توضیح داد: من از شما روزنامه‌نگاران توقع دارم به این بحث‌ها درباره بی‌تجربه بودن نمایندگان فعلی دامن نزنید و اجازه بدهید گردش نخبگان در کشور انجام شود. به هر حال نمی‌توان توقع داشت بعد از ۴۲ سال امثال طالقانی‌ها و باهنرها در مجلس حضور داشته باشند. ایران هم مثل همه دنیا تغییر کرده است و آدم‌های جدید مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند.

محمدتقی رهبر در پایان گفت: مسئولان در هر نهاد و دستگاهی که هستند اهداف شخصی یا جناحی خود را کنار بگذارند تا بتوانند همه نیرو و تلاش‌شان را در خدمت کارهای مربوط به مملکت و مردم قرار دهند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • داروغه
    0

    آقای ریسی شباهت هایی داره

    نظرات شما -
    • عزیز
      0

      به کی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها