موافقت لوکاشنکو با طرح «بازتوزیع قدرت سیاسی» در بلاروس

رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه از طرحی دموکراتیک برای بازتوزیع قدرت در این کشور خبر داد.

موافقت لوکاشنکو با طرح «بازتوزیع قدرت سیاسی» در بلاروس

«الکساندر لوکاشنکو» روز دوشنبه موافقت خود را با بازتوزیع قدرت در میان شاخه‌های مختلف دولت اعلام کرده و متعهد شد که این روند به شیوه‌ای دموکراتیک و شفاف صورت خواهد گرفت.

وی که در نشست کابینه صحبت می‌کرد، افزود: «همه می‌گویند که بازتوزیع قدرت ضروری است. من همیشه گفته‌ام که ما قدرت را بازتوزیع خواهیم کرد و قدرت بیشتری به کسانی که فاقد آن هستند خواهیم داد. اما آنها با قدرت اضافی مسئولیت‌پذیری بیشتری باید داشته باشند.»

لوکاشنکو درباره طرح خود گفت: «این ترتیباتی کاملا شفاف، زیبا و دموکراتیک است.»

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست (شهریور) در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد، موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که این اعتراض‌ها با هدایت سازمانهای جاسوسی آمریکا شکل گرفته است.

در نهایت لوکاشنکو روز جمعه گذشته اعلام کرد تغییراتی در قانون اساسی بلاروس صورت خواهد گرفت و او پس از اعمال این تغییرات دیگر رئیس جمهور نخواهد بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چند روز پیش بر لزوم حل و فصل اختلافات داخلی در بلاروس از طریق گفت‌وگو تأکید کرد و درخصوص سطح بی‌سابقه مداخلات خارجی در این کشور هشدار داد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها