حضور ۵۴۰۰ خانوار مازندرانی در طرح پایش ژنتیک

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت:در طرح پایش ژنتیک، ۵ هزار ‌۴۰۰ خانوار در مازندران مشاوره ژنتیک انجام دادند و از این تعداد ۲۰۰۰ خانواده دارای معلول بودند، این طرح تا پایان سال آینده اجرایی می شود.

حضور ۵۴۰۰ خانوار مازندرانی در طرح پایش ژنتیک

فرزاد گوهردهی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی و هفته افراد دارای معلولیت در سالن اجتماعات این اداره کل، برگزار شد، اظهارکرد: بحث‌ پیشگیری از معلولیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی از وجود مرکز مطالعات ژنتیک در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: در طرح پایش ژنتیک، ۵ هزار ‌۴۰۰ خانوار در مازندران مشاوره ژنتیک انجام دادند و از این تعداد ۲۰۰۰ خانواده دارای معلول بودند؛این طرح تا پایان سال آینده اجرایی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران توانمندسازی جامعه هدف را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و یادآورشد: تا سال پیش در حوزه مسکن ۴۱۶۷ واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت تسهیل گری کردیم.

گوهردهی اعتبار اجرای این طرح را بیش از ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵۱۳ واحد مسکونی در اختیار خانواده های معلول و ۱۳۳ واحد مسکونی به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی که جزو خانواده های معلول بودند تحویل داده شد.

وی افزود: در سال پیش در حوزه غربالگری نوزادان در بخش شنوایی بیش از ۳۳ هزار و ۸۰۰ نوزاد پایش و برخی از نوزادان دارای مشکل به سطح بالاتر ارجاع شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اظهار اینکه ۵۲ مورد از نوزادان دارای اختلالات شدید شنوایی شناسایی شدند، گفت: با غربالگری از بروز اختلالات بین این نوزادان جلوگیری شد.

گوهردهی در مورد بیماری تنبلی چشم نیز گفت: در این طرح بیش از ۱۰۰ درصد از نوزادان و جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از ۱۰۸ هزار کودک را تحت پوشش قرار دادیم.

وی از پویش عصر همدلی خبر داد و گفت: این طرح در قالب مسکن معلولان ساماندهی شده و واحدهایی که ۳۰ تا ۹۰ درصد کارشان انجام‌شده تحت حمایت این پوشش قرار می‌گیرند که در این راستا نیازمند حمایت خیران هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران درباره اشتغال زایی افراد دارای معلولیت گفت: برای بیش از ۱۲۹۹نفر از افراد تخت پوشش حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت کردیم.

گوهردهی با اشاره به اینکه از مناسب سازی خوبی برای معلولان در شهرها برخوردار نیستیم، اظهار کرد: مناسب سازی خودرو و مسکن معلولان به ارزش ۷ میلیارد ریال و به تعداد ۳۵۰ نفر انجام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها