دستگیری ۶۶ شکارچی متخلف در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۶۶ شکارچی متخلف طی دو هفته اخیر درسراسر استان خبر داد. 

دستگیری ۶۶ شکارچی متخلف در خراسان رضوی

تورج همتی با اعلام این خبر اظهار کرد: متخلفان، ۴.۵ میلیارد ریال به طبیعت استان طی دوهفته اخیر خسارت وارد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت استان در تمام اوقات شبانه روز در آماده باش به سر می برند، گفت: این شکارچیان متخلف به همت محیط‌بانان سراسر استان دستگیر و با تشکیل ۴۲ پرونده تخلف به قانون معرفی شده‌اند.

همتی گفت: کشف و ضبط ۲۴ قبضه انواع سلاح شکاری که چهار قبضه آن غیر مجاز بوده است با متعلقاتی همچون ۳۰۰ تیر انواع فشنگ شکاری حاصل تلاش اخیر یگان حفاظت محیط زیست استان بوده است.

وی ادامه داد: متخلفان با شکار دو رأس قوچ و میش وحشی،دو رأس پازن ،دو رأس گراز و یک رأس آهو موجب حذف هفت راس پستاندار وحشی از طبیعت استان شده‌اند و لاشه ۱۵۰ قطعه انواع پرندگان وحشی همچون کبک، باقر قره، چکاوک و کبوتر و ۲۵ قطعه ماهی نیز از آنان کشف و ضبط شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،همتی با اشاره به اینکه یک بهله پرنده با ارزش شکاری بالابان نیز که توسط صیادان حرفه‌ای در شهرستان تربت جام صید و توسط قاچاقچیان پرنده درحال قاچاق به استان‌های جنوبی و حاشیه خلیج فارس بود به همت محیط بانان درتربت جام توقیف شد، گفت: این پرنده با ارزش نیز پس از تیمار به دامن طبیعت برگردانده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست به تشکیل هفت پرونده تخلف با موضوع شروع به شکار برای ۱۴ متخلف شکار و صید طی بازه زمانی یاد شده اشاره کرد و افزود: این متخلفین به قصد شکار وارد مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بودند که قبل از شکار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها