راهنمایی هایی برای مراقبت از کودکان در روز‌های کرونایی

یک روان درمانگر گفت: در روز‌های کرونایی، کودکان در خانه با بازی کردن می‌توانند اضطراب کم‌تری را تجربه کنند و روز‌های بهتری را بگذرانند.

راهنمایی هایی برای مراقبت از کودکان در روز‌های کرونایی

مرجان پلوئی اظهار کرد: این روزها که اغلب خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا جایی که می‌شود در خانه بمانند، کودکان که جنب وجوش جزئی از شخصیتشان است، بیش از سایرین خسته می‌شوند، نه خبری از پارک هست و نه خبری از بازی با دوستان؛ اما در شرایطی که نمی‌توانیم به سادگی بیرون از خانه برویم، پیشنهاد‌هایی هست که هم کودکان بازی کنند و هم از محیط خانه دلزده و خسته نشوند.

او افزود: کودکان با بازی کردن می‌توانند اضطراب کم‌تری را تجربه کنند و روز‌های بهتری را بگذرانند.

این روان درمانگر ادامه داد: والدین باید این شرایط را تا حد امکان عادی کنند برای مثال به حرف‌های فرزندانشان گوش کرده و با علاقه به آن‌ها توجه کنند.

او درباره معاشرت کودک با دوستان خود بیان کرد: یک زمانی را بگذارید کودک با دوستانش در فضای مجازی گفتگو کند. داشتن یک برنامه منظم کمک می‌کند، کودک کمتر دچار بحران شود. می‌توانید برای برنامه‌ریزی از خود او هم کمک بگیرید.

پلوئی با اشاره به اینکه به فرزندتان یک وظیفه در خانه بدهید، گفت: اگر امکان دارد با کودکتان هر روز آشپزی کنید یا دسر‌های دلخواه او را مثل کیک شکلاتی یا بستنی یا ژله درست کنید. گاهی کودکان احساس غم یا خشم زیادی دارند، اجازه دهید فرزندتان در مورد احساساتشان صحبت کند یا در این زمینه نقاشی بکشد یا داستان بنویسد.

این روان درمانگر تاکید کرد: اطلاعات نادرست و فاجعه آمیزی که در مورد ویروس کرونا در ذهن کودک نقش بسته است را در قالب قصه اصلاح کنید. شما می‌توانید با صحبت کردن درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری، به کودک اطمینان خاطر بدهید.

او تصریح کرد: در این روز‌ها باید مدیریت هیجان داشته باشید اگر کنترل هیجان ندارید و مرتب سر کودک فریاد می‌کشید حتما از یک متخصص کمک بگیرید؛ چراکه با این کار به احساس غم و اضطراب کودک دامن می‌زنید. اصرار برای کنترل کودک و اینکه همان کاری را که ما می‌خواهیم انجام دهد بر خشم کودک می‌افزاید؛ پس طبق سبک تربیتی، مقتدرانه باشید وسخت گیری‌های زیاد را کنار بگذارید.

پلوئی یادآوری کرد: فراگیر شدن ویروس کرونا، زندگی خانوادگی را در سراسر دنیا مختل کرده است. تعطیلی مدارس ، دورکاری، فاصله‌گیری اجتماعی از جمله مواردی است که همه افراد به خصوص والدین باید آن را رعایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها