معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران:

۱۷ هزار دانش‌آموز مازندران در نوبت دریافت وام تجهیزات هوشمند هستند

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: با این که تاکنون ۲۳ هزار دانش‌آموز استان برای دریافت وام خرید تلفن همراه و تبلت هوشمند درخواست دادند، ولی تنها ۶ هزار نفر از آنها موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

۱۷ هزار دانش‌آموز مازندران در نوبت دریافت وام تجهیزات هوشمند هستند

محمد شعبانی روز یکشنبه افزود: پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات ارتباط هوشمند از ابتدای سال تحصیلی جاری در پی تداوم شیوع ویروس کرونا آغاز شد تا محرومیت حضور در کلاس‌های آموزش مجازی برخی از دانش‌آموزان برطرف شود.

وی این تسهیلات را در قالب قرض الحسنه توصیف کرد و گفت: با هماهنگی و دستور ستاد مقابل با ویروس کرونا بانک‌ها موظف به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به دانش‌آموزان محروم از تجهیزات هوشمند شدند.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت که ۶ هزار وام محقق شده را بانک ملی پرداخت کرده و تعهد این بانک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

وی با اعلام این که بانک های دیگر تاکنون اقدامی انجام نداده اند ، افزود : این در حالی است که طبق توافق های صورت گرفته ، بانک های مازندران متعهد به پرداخت ۱۲ هزار تسهیلات خرید تجهیزات هوشمند دانش آموزی بودند.

شعبانی میزان تسهیلات خریت تجهیزات هوشمند را ۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: البته دانش آموزانی که نیاز ضروری به این تسهیلات داشتند موفق به اخذ آن شده اند.

وی در باره نیاز ضروری هم توضیح داد : این دسته شامل دانش آموزانی هستند که هیچکدام از اعضای خانواده آنها از تلفن هوشمند برخوردار نیستند تا دانش آموز بتواند با استفاده از آن در کلاس های مجازی شرکت کند.

ضمانت بانکی را نمی توان حذف کرد

شعبانی همچنین در پاسخ به مشکلات ضمانت بانکی برای برخی از دانش آموزان متقاضی تسهیلات خرید تجهیزات هوشمند ، گفت : در این زمینه مساعدت های فراوانی شده است که می توان به کاهش ضامن بانکی ، تسهیلات قرض الحسنه بدون کارکرد حساب ، حذف کاغذ بازی های بانکی و دیگر مسائل اشاره کرد ولی در باره ضمانت بانکی حتی دست بانک ها نیز در این زمینه بسته است و باید حتما یک ضامن برای تسهیلات معرفی شود. زیرا قوانین بانک اجازه دریافت تسهیلات بدون ضامن را نمی‌دهد.

وی افزود : در همین زمینه نیز شرطی برای نوع ضامن از بازاری تا کارمند حذف شد تا دریافت تسیهلات برای والدین تسهیل شود اما حذف کامل ضمانت بانکی امکان‌پذیر نیست.

شعبانی گفت: البته برخی تعداد زیادی از خیرین ، کارکنان آموزش و پرورش و حتی معلمان در اقدامی خودخواسته ضمانت والدین دانش آموزان متقاضی را قبول کردند که بخش قابل توجهی از مشکلاتشان حل شد.

وی تاکید کرد: اکنون به دنبال این هستیم که با استفاده از خیرین تسهیلات را به طور کامل به دست خیرین سپرده و آنها اقساط وام ها را پرداخت کنند.

مازندران ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریبا ۹۳ درصد آنها در فضای مجازی آموزش و تحصیل را دنبال می کنند.

از ابتدای سال تحصیلی جاری ۴۰ هزار دانش آموز محروم از تجهیزات هوشمند شناسایی شدند که تا کنون برای ۲۰ هزار نفر از آنها تجهیزات هوشمند تهیه شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها