معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۹۹/۹/۹ چند نوزاد در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد متولد شدند؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ۳۹۵ مورد تولد در تاریخ ۹۹.۹.۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه انجام شد و خوشبختانه مشکلات و عوارضی ناشی از ختم بارداری غیرضروری در این تاریخ گزارش نشده است.

۹۹/۹/۹ چند نوزاد در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد متولد شدند؟

شاپور بدیعی اظهار کرد: از مجموع تولدهای انجام شده در این تاریخ، ۲۳۵ مورد به روش سزارین و ۱۶۰ مورد به روش طبیعی انجام شده است.

وی افزود: میانگین زایمان‌های روزانه در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۰ مورد بوده که از این میزان ۴۴ درصد آنها زایمان سزارین و ۵۶ درصد مابقی زایمان طبیعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹۵ درصد سن بارداری در تاریخ ۹۹.۹.۹ نرم ۳۸ تا ۴۰ هفته بوده است که این عدد تفاوتی با روزهای دیگر نداشته است، خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد کل سزارین‌های انجام شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به مادرانی بوده است که زایمان‌های قبلی آنها سزارین بوده است، ضمن اینکه ۲۱ درصد سزارین‌ها با دلایل علمی بوده و تنها ۱۴ درصد سزارین‌ها با دلایل تعریف نشده انجام شده است که این موارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بدیعی با ذکر این نکته که خوشبختانه از هیچ یک از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صدمات زایمانی و عوارض مادری ناشی از ختم بارداری غیرضروری در تاریخ ۹۹.۹.۹ دریافت نشده است، تأکید کرد: افزایش تقاضای بستری جهت زایمان در مناسبت‌ها و ایام خاص سال همواره وجود دارد و برای انجام زایمان در موعد مقرر و عدم آسیب‌رسانی به مادر و نوزاد نیازمند فرهنگ‌سازی لازم در این حوزه در سطح جامعه هستیم.

وی بیان کرد: فضای مجازی در آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه و ممانعت از انتشار تبلیغات‌ نامتعارف می‌تواند نقش قابل توجهی در رفع این چالش در مناسبت‌های آتی داشته باشد و امیدواریم با اقدامات مؤثری که در این حوزه صورت می‌پذیرد شاهد نتایج مطلوبی در انجام زایمان‌های به‌موقع و فارغ از زمان خاص باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها