انصارالله یمن از طرح جدید درباره بازاستقرار نیروها در الجدیده خبر داد

انصارالله یمن امروز، شنبه از طرح جدید برای اجرای توافقنامه استکهلم ویژه استان الحدیده در غرب این کشور خبر داد که این گروه و دولت مستعفی یمن در سال ۲۰۱۸ به آن دست یافتند.

انصارالله یمن از طرح جدید درباره بازاستقرار نیروها در الجدیده خبر داد

سرلشکر محمد القادری، عضو گروه انصارالله یمن در کمیته هماهنگی مشترک در الحدیده امروز بعد از دیدار با رئیس هیئت سازمان ملل در حمایت از توافقنامه الحدیده و رئیس کمیته هماهنگی بازاستقرار نیروها گفت: ما امروز طرح جدید استقرار مجدد را بررسی کردیم که جزئیات آن بعد از موافقت طرف نماینده ریاض و ابوظبی (دولت عبدربه منصور هادی، دولت مستعفی یمن) اعلام خواهد شد.

القادری گفت، نیروهای مشترک وابسته به دولت مستعفی غیرنظامیان را با هواپیماهای جنگی و توپخانه هدف می‌گیرند و این به منزله جنایت جنگی است و سازمان ملل هم در مقابل این جنایت دست روی دست گذاشته است.

او در عین حال گفت، آنچه در الحدیده اتفاق می‌افتد یک جنگ به تمام معناست و فقط به منزله نقض‌های توافقنامه سوئد نیست. صبر مردم این شهر تا ابد ادامه نخواهد داشت به خصوئص که کودکان و زنان با انواع‌ سلاح‌ها کشته می‌شوند.

رئیس هیئت سازمان ملل در حمایت از توافقنامه الحدیده هم تاکید کرد، توقف درگیری‌ها و اعطای زمان کافی به هیئت سازمان ملل و هیئت بین‌المللی برای دستیابی به توافقنامه آتش‌بس و برقراری صلح ضروری است و با طرف دیگر یعنی تیم دولت مستعفی برای بازگشت به توافقنامه استکهلم و اجرای تعهدات به تعویق افتاده در ارتباط هستیم.

دولت هادی و انصارالله در مذاکرات استکهلم در دسامبر ۲۰۱۸ در خصوص بازاستقرار نیروهای مشترک در شهر الحدیده و بنادرش به توافق رسیدند و تبادل اسیران و بهبود وضعیت در تعز هم در این توافقات مطرح شد و اما اختلافات بین دو طرف بر سر جزئیات این توافقنامه اجرا نشده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها