کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد روند کاهشی دارد

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند ویروس کرونا در مناطق مختلف استان کاهشی بوده است.

کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد روند کاهشی دارد

محمد مهدی بانشی صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به روند کاهشی ویروس کرونا در مناطق مختلفدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهرستان گچساران به دلیل اینکه محدودیت‌ها زود تر آغاز شده‌، از چهار هفته پیش روند کاهشی بوده و در بویراحمد از دو هفته پیش و کهگیلویه از یک هفته پیش روند کاهشی آغاز شده‌ است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت کرونا در استان پرداخت و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 139 هزار 138 مورد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی داشتیم که از تعداد مراجعات 87 هزار و 532 مورد در مراکز سرپایی ویزیت شدند و بیش از 42 هزار مورد به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

بانشی خاطرنشان کرد: کل بستری‌های کرونایی از ابتدای شیوع تاکنون 9 هزار و 664 مورد بوده که هم اکنون 311 بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند، که از این تعداد 126 مورد بیمار کرونای قطعی می‌باشند.

وی در ادامه تعداد افراد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه را 29 مورد عنوان کرد و افزود: امیدواریم که با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار بستری‌ و مرگ و میر کاهش بیابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میانگین سنی فوت شدگان، ادامه داد: مرگ و میر کرونایی بیشتر دامنگیر افراد کهنسال بوده و میانگین سنی فوت شدگان 69 سال است و تعداد فوتی‌های کرونا در استان از ابتدا تاکنون 342 مورد است.

بانشی میانگین سنی مبتلایان کرونایی را 42 سال عنوان کرد و افزود: میزان بروز کرونا در استان دو برابر میانگین کشوری است، و این افزایش بروز به این جهت است که بیماریابی فعال در حال انجام است.

وی افزود: در مدت اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی دو هزار 170 مورد بازدید صورت گرفت و تعداد 154 صنف پلمپ شدند.

بانشی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان اصناف را 96 درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی شاهد روند کاهشی را در استان شاهد باشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها