سرمایه‌‌گذاری روی بهترین‌ها نه اولین‌ها

با بررسی چند برند برتر لیست شرکت‌ها متوجه می‌شویم بسیاری از آنها نه تنها تفاوتی با شرکت های رقیب ندارند،  که حتی جزو اولین ها هم نیستند.

سرمایه‌‌گذاری روی بهترین‌ها نه اولین‌ها

جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا در سال 2020، وبسایت فروش آنلاین آمازون را اداره می کند.

این سایت که در ابتدای تاسیس به عنوان سایت فروش کتاب مشهور بود، نه تنها اولین سایت خرده فروشی آنلاین نبود که پیر امید یار با سایت ebay سالها قبل از او به فروش آنلاین پرداخته بود و حتی آمازون نقص‌هایی داشت که از رقبا عقب بود. قبل از این که ایلان ماسک شرکت اسپیس ایکس در زمینه ی سفرهای فضایی را تاسیس کند، سال‌ ها قبل کارآفرین انگلیسی ریچارد براونسون، ویرجین آتلانتیک را برای سفر به ماه تاسیس کرده بود. اپل اولین تولید کننده دستگاه ام پی تری پلیر نبود و شرکت کریتیو (Creative) ام پی تری پلیر زون را سالها قبل از آیپاد اپل به بازار ارایه کرده بود .

اما موضوعی که سایت آمازون، شرکت اسپیس ایکس و آیپاد را از رقبای قبلی متمایز می کند، بهتر بودن، و نه اولین بودن است؛ بنیانگذاران این شرکت ها با بررسی نواقص محصولات قبلی و خواست مردم و بازار ، محصولات قدیمی را اصلاح کردند و با خلاقیت از رقبای قبلی پیشی گرفتند. سرمایه گذاران باهوش، قدرت تشخیص بهترین ها را دارند؛ به همین دلیل سرمایه گذاری هوشمندانه انجام می دهند.

دقت کنید که در برندهای اصیل هم پپسی اولین تولید کننده نوشابه غیرالکلی گازدار، بی ام دبلیو اولین تولید کننده ماشین های لوکس و زارا اولین تولید کننده انبوه پوشاک در جهان نبودند ولی در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها