چگونه از راه دور امام حسین (ع) را زیارت کنیم؟

روزهای جمعه یکی از زمان‌هایی است که زیارت حضرت امام حسین (ع) در آن توصیه شده است.

چگونه از راه دور امام حسین (ع) را زیارت کنیم؟

روزهای جمعه یکی از زمان‌هایی است که زیارت حضرت امام حسین (ع) توصیه شده است. با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جهان، علاقه مندان می‌توانند از راه دور به زیارت کربلای معلی بروند.

از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که به سدیر فرمود: ای سدیر، آیا هر روز قبر حسین بن علی علیه السلام را زیارت می‌کنی؟ عرض کردم: خیر، فرمود: چقدر شما جفاکارید! و سپس فرمود: در هر جمعه زیارت می‌کنید؟ عرض کردم: خیر، فرمود: در هر ماه زیارت می‌کنید؟ عرض کردم: خیر، فرمود: در هر سال زیارت می‌کنید؟ عرض کردم: گاهی زیارت می‌کنیم. فرمود: ای سدیر، چقدر به حسین علیه السّلام جفا می‌کنید! آیا نمی‌دانی خداوند دو میلیون فرشته ژولیده موی و خاک آلود دارد که به طور مداوم بر حسین بن علی علیه السلام گریه می‌کنند و قبر او را زیارت می‌کنند و خسته نمی‌شوند؟ ای سَدیر، چرا خود را مقیّد نمی‌سازی که هر جمعه پنج بار و هر روز یک بار قبر حسین بن علی علیه السلام را زیارت کنی؟ عرض کردم: بین ما و قبر او فرسخ ها فاصله است! فرمود: به بلندی برو، به سمت راست و چپ خود توجه کن، سرت را سوی آسمان کن و سپس به سوی قبر حسین بن علی علیه السلام توجّه کن و بگو:

«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ».

اگر چنین کنی، برای تو یک زیارت نوشته می‌شود و هر زیارت معادل یک حجّ و یک عمره می‌باشد. سدیر گفت: گاهی می‌شد که در یک ماه بیش از بیست بار این کار را انجام می‌دادم.

مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار می‌نویسد: به خط بعضی از بزرگان دیدم که از دست خط مرحوم شهید اوّل چنین نقل کرده است:

ابوالحسن فارسی گفت: من زیاد به زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌رفتم؛ اما مالم کم شد و جسمم ضعیف گشت و لذا زیارت حضرتش را ترک کردم. در خواب رسول خدا صلّی الله علیه وآله را به همراه حسنین علیهماالسلام دیدم. از کنار آنها عبور می‌کردم که حسین بن علی علیه السلام عرض کرد: ای رسول خدا، این مرد زیاد به زیارت من می‌آمد، امّا دیگر نمی‌آید. رسول خدا صلّی الله علیه و آله به من فرمود: آیا تو زیارت حسین را رها کرده‌ای؟ عرض کردم: هرگز من مولای خویش را رها نمی‌کنم، ولیکن ضعیف و پیر شده و مالم نیز کم شده است و لذا زیارت نمی‌روم. فرمود: هر شب بر بام خانه ات برو و با انگشت اشاره به سوی قبر حسین بن علی اشاره کن و بگو:

«السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَی جَدِّکَ وَ أَبِیکَ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَی أُمِّکَ وَ أَخِیکَ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَی الْأَئِمَّهِ مِنْ بَنِیکَ، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا صَاحِبَ الدَّمْعَهِ السَّاکِبَهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا صَاحِبَ الْمُصِیبَهِ الرَّاتِبَهِ، لَقَدْ أَصْبَحَ کِتَابُ اللَّهِ فِیکَ مَهْجُوراً، وَ رَسُولُ اللَّهِ فِیکَ مَحْزُوناً، وَ عَلَیْکَ السَّلَامُ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ.

السَّلَامُ عَلَی أَنْصَارِ اللَّهِ وَ خُلَفَائِهِ، السَّلَامُ عَلَی أُمَنَاءِ اللَّهِ وَ أَحِبَّائِهِ، السَّلَامُ عَلَی مَحَالِّ مَعْرِفَهِ اللَّهِ، وَ مَعَادِنِ حِکْمَهِ اللَّهِ، وَ حَفَظَهِ سِرِّ اللَّهِ، وَ حَمَلَهِ کِتَابِ اللَّهِ، وَ أَوْصِیَاءِ نَبِیِّ اللَّهِ، وَ ذُرِّیَّهِ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ».

پس آنچه می‌خواهی درخواست کن که همانا زیارت تو از نزدیک و دور قبول می‌شود. [۱]

[۱] - بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۷۵-۳۷۶

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ایرانی
    0

    جوان بی معاش زیارت را می خواهد ؟ چه کند . معاش نباشد حتی دین هم بدرد مردم نمی خورد . ائمه که جای خود دارد . 1000میلیارد بودجه برای روحانیت شکم گنده و انهم برای نماز خواندن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد از جوان بی معاش انتظار دین داری و زیارت فلان و فلان را داریم . انهم در این عصر دانایی ...

    نظرات شما -
    • ابوذر
      0

      این جوان معاش هم داشته. باشه میره شمال... زیارت که لیاقت می خواهد نمیره

    • نام مستعار
      0

      ۹۰۰ میلیارد دلار پرید؟ چه بد.

  • نام مستعار
    0

    چه بد. عراق رو بستند؟ اگه باز بود ۹۰۰ میلیارد دلار کاسب میشدید؟

  • ابوذر
    0

    واقعا یکی پیدا نمیشه بگه از این مطلب استفاده کردم برای زیارت

  • ما ملت شهادتیم
    0

    سلام بر ارباب بی کف یا حسین ع.شهادتتم ارزوست انشالله خوبان دل اگر این مطلب را خواندید برای بنده حقیردعا کنید انشالله خدا بحق امام حسین ع به پدر مادر تون سلامتی بده انشالله

  • ناشناس
    0

    بشر دنیا پرست دین خدا را هم بپای این دنیا قربانی می کند --- برای بشری که با نهایت بی حرمتی و بی پروایی با هدف بازار یابی برای کالای کاسبی حرام دین فروشی بی توجه به آثار مخرب همه جانبه ی این کالا در زندگی جوامع مسلمان دین خدا و مذهب توحیدی اهل بیت مظلوم پیامبر را به پای این هدف پلید قربانی می کند ؛ بسیار ساده است دین خدا و حیثیت دینی پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت را بازیچه ی من در آوردی پروری و خرافه گستری خود قرار دهد. این گونه بشر منحرف دین فروش دنیا پرست برای ترویج کالای کاسبی حرام دین فروشی خود حتی محکمات وحدت بخش قرآن را برای پلید ترین هدفها با جعل و تزویر وارونه تفسیر می کند و این محکمات را با این تفسیر وارونه به ابزار دین فروشی خود تبدیل می سازد. این بشر دین فروش دنیا پرست برای تامین و تضمین اهداف پلید دشمنان بیگانه ی دین و مذهب ؛ با فتنه گری و تفرقه افکنی و با دست آویز قرار دادن احادیث و روایات جعلی متضاد با قرآن وعقل مسلمانان را به جان هم می اندزد. این دین فروشان با دسیسه های پلید خود راه ویران گری جهان اسلام و چپاول گری این جهان را برای دشمنان بیگانه ی دین و مذهب و برای چیره شدن آنان بر سرنوشت امت اسلامی ؛ با دریافت پورسانت هموار می کنند.

  • حقیقت جو
    0

    چرا تعهد پذیری در جوامع بشری دچار رنگ باختن می شود؟ وقتی ، مثال گونه ،هر رسانه ی همگانی با اصرار و لجاجت از پخش سخن قرآنی آشکار و بی تاویل خداوند در نوشته های روشنگر در باره ی مسایل حیاتی و سرنوشت ساز زندگی همه ی مردم بی ارائه ی هیچ دلیل علمی - منطقی پیوسته خود داری می کند و آن نوشته ها را نابود می سازد ؛ این رفتار کار گزاران رسانه ای که حد اقل صدها هزار از افراد بشر را از آگاه شدن به سخن خداوند یکتا حکیم مطلق جهان هستی محروم می سازد بحکم شرع و قانون و عرف در مقابل خداوند و در مقابل تعداد مردمی که آنان را از آگاهی به سخن خداوند محروم کرده بلحاظ کیفری چه مسئولیت و چه حکمی باید داشته باشند؟ آیا مسئولان دولتی نظارت بر رفتار رسانه های همگانی با آگاهی به این تخلف آشکار رسانه و سکوت در مقابل آن در این مسئولیت مشمول حکم شرع و قانون نیستند؟ آیا متولیان اجرای شرع و قانون در مقابل سکوت ناظران رسانه ای که سبب رواج مسئولیت گریزی در جامعه می شود و پیامدهای مخربی را تحمیل جامعه می کند حد اقل بحکم عقل نباید موضع و بازتاب بازدارنده ای از خود نشان دهند؟ در اصل اکثریت مردم از جمله متولیان مدیریت امور کشور در سایه ی نظامی که با نام مقدس اسلام مدیریت کشور را به عهده گرفته است برای چه دین و دین داری را پذیرفته و...؟ براستی سر انجام سهل انگاری و بی تفاوتی در مقابل خود داری دستگاه های عمومی و خصوصی مدیریت زندگی جامعه از اجرای تعهدات شرعی و قانونی چه خواهد بود؟ آیا متولیان اجرای شرع و قانون در قبال این سئوال که: چرا تعهد پذیری در جوامع بشری پیوسته دچار رنگ باختن می شود پاسخ و مسئولیت و تعهدی دارند یا خیر؟

  • ناشناس
    0

    تا چه اندازه به رهنمودهای خدا و معصوم تعهد داشته ایم؟ --- خداوند مهربان در قرآن می فرماید: «...فَبَشِّرْ عِبَادِ . الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ » ﴿ آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر ﴾ واز امیر مؤمنان حضرت علی (ع) نقل گردیده که فرموده است: «انظر الی ما قیل و لا تنظر الی من قال» ما باید به خود بنگریم و ببینیم تا چه انداز در رفتار و گفتار و پندار خود به اندرزهای خداوند و اولیای مقرب خدا پایبند بوده ایم ؛ و آنگاه پیش از این که در معرض حساب و باز خواست خداوند قرار گیریم به واکاوی و حساب رفتارها و گفتارها و پندارهای خود ، که بی تردید مورد بازخواست خداوند قرار خواهند گرفت و ترتیب اثر خواهند یافت ، بپردازیم ، و پیش از حساب رسی روز قیامت ؛ محض رضای خدا صادقانه و با ایمان خطاها و گناهان خود را اصلاح و جبران نماییم.

  • آشنا
    0

    عاقبت پشت کردن به حجتها و هشدارهای خداوند چیست؟ --- در انتقاد از هر مسئله ای پیرامون چگونگی پیروی از احکام و اعتقادات دین و مذهب اگر به انسان متدین مذهبی از جانب یک متخصص قرآن شناس گفته شود به دلیل یک یا چند آیه محکم و مفصل قرآن این پیروی یک یا چند خطای آشکار متضاد با قرآن و با اصول استدلال عقلی را دارد ؛ چون انتقاد متکی به سخن خداوند ، که تنها دانای مطلق جهان هستی است ، این انسان با دستور خداوند در آیات ۴۳ و ۴۴ سوره نحل و در آیه۷ سوره انبیا به سئوال از قرآن شناسان معروف به پارسایی ، که همیشه و در همه جا حضور دارند ، ملزم می شود به دلیل حرام و گناه بودن مخالفت با سخن خداوند این انتقاد را جدی بگیرد و تا خلاف آن برای او با دلایل قرآنی و عقلی ثابت نشده است به مفاد این انتقاد پایبند باشد و این مفاد را همیشه با درایت و دقت به اجرا بگذارد. اگر هر انسان دین دار مذهبی چنین انتقادی را که متکی به سخن خداوند است بی کاوش و جستجوی قرآنی و عقلی نادیده بگیرد یا نسبت به آن بی تفاوت باشد ؛ چنین انسانی در دین داری و مذهب داری از خویشتن خویش بجای خداوند پیروی کرده باید بداند خود را با بی پروایی مشمول پیامدهای ناگوار مفاد بسیاری از هشدارهای قرآن قرار داده است. بی تفاوتی به چنین انتقادهایی ؛ ناگزیر بشر را در قیامت که فرصت هیچ جبرانی نیست وادار خواهد کرد پیامدهای ناگوار ابدی بی تفاوتی خود را به جان بخرد. هیچ دلیلی بشر را از تحمل مجازات الهی بی تفاوتی به این پیامدها که بخشی از حجت الهی هستند رهایی نخواهد داد. مهم ترین وظیفه دین شناسان در مقابل حجت ها و هشدارهای قرآنی در زمینه دین داری و مذهب داری ؛ آگاه سازی مردم نا آگاه با روشنگریهای مستدل قرآنی و عقلی ساده و رسا و قابل درک به این حجتها و هشدارها و به مجازات الهی بی تفاوتی به این حجتها و هشدارها است. اگر دین شناس در انجام این وظیفه بی تفاوت عمل کند خود را با نفرین خداوند به عذاب الهی شدید کتمان حقایق قرآنی گرفتار خواهد کرد. اگر دین شناس در این دنیا چنین بی تفاوتی را با توبه و اصلاح رفتار ذی ربط خود جبران نکند بی تردید تمام راه های رهایی در قیامت را به روی خود بسته خواهد دید. حجتهای قرآن که در دست رس همگان اند در قیامت نخستین گواه و خصم و دشمن با دین شناسانی خواهند بود که بی تفاوت به روشهای غلط دین داری و مذهب داری مردم گذر کرده و به وظیفه ی روشنگری لازم عمل نکرده اند. دین شناسان بی تفاوت در تحمل مجازات ابدی گناهان خطاهای دینی و مذهبی مردم بتناسب خطر هر گناه بی تردید سهیم خواند شد و در قیامت گریزی از تحمل سهم خود نخواهند داشت.

  • ناشناس
    0

    شیعه واقعی از نظر اهل بیت پیامبر کیست؟ --- بی تردید شیعه واقعی از نظر حضرت زهرا (س) و سایر بزرگان خاندان عترت و طهارت (ع) آن است که با اطاعت از احکام و اعتقادات انکار ناپذیر خداوند در قرآن از من در آوردی سازی و خرافه پردازی بنام دین و مذهب و نسبت دادن این ترهات قرآن ستیز و خرد گریز به اهل بیت مظلوم پیامبر پرهیز کند و حرمت و حیثیت این اولیای خدا را با این ساخته و پرداخته های پوچ بشری که با هیچ دلیل استواری از قرآن و عقل قابل اثبات نیستند آلوده نسازد. سایه شوم و سنگین بدنام کننده ی تشیع خرافه گرای قرآن ستیز و خرد گریز لندنی که ساخته و پرداخته ی تاریک خانه های یهود صهیونیست است و آیات قرآنی مودت و ولایت را وارونه تفسبر می کند مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر را در انظار مسلمانان جهان بد نام و منفور ساخته وحقیقت توحیدی این مذهب را پوشانده و مسلمانان موحد را از این مذهب بیزار ساخته و جدایی میان دو رکن اساسی امت اسلامی را روز به روز بنفع استکبار و صهیونیسم عمیق تر می کند. شایسته نیست تحت لوای مبارک نظام اسلامی ؛ سرکردگان خرافه گستر مزدور تشیع لندنی برای ادامه ی تخریب وحدت امت اسلامی با ترویج جعلیات ضد قرآن و عقل بنام اهل بیت مظلوم پیامبر به گمراه کردن مردم نا آگاه فعالیت کنند. خدا پسندانه نیست خراب کاریهای این مزدوران برای منفور کردن مذهب توحیدی اهل بیت در زمان وجود نظام مبارک اسلامی در ایران رشد و نمو داشته باشند و این از خدا بی خبران مزدور به خراب کاریهای خود بر ضد دین و مذهب و بر ضد وحدت امت اسلامی به توطئه های خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها